mandag den 7. oktober 2013

Lidt fra mit dejlige liv .....

 Når solen skinner ind igennem køkkenvinduet kommer der ofte finurlige mønstre på væggen ... Her er det orkideen på emfanget der giver sjov skygge ...
 Imens jeg plejer mine interesser, såsom syning, bruger John tiden i skoven ....
Fluesvampe i kærlig omfavnelse ...
 Skovsøen ved Hvidkilde ...
 Et sort egern på vejen ...
 I vores vidunderlige køkken var der en ting vi var lidt kede af og det var "larmen" fra køleskab/fryser. Derfor kom teknikerne fra Siemens og kiggede på støjplageren. Det endte med at kompressoren blev skiftet og der er nu fred og idyl i det lille hjem igen ...
 Jeg har været hos Kirsten og sy og der lærte Gitte os at sy denne juleting ...
 Min gode veninde Hanne viste mig et sted hvor jeg kunne købe provencestof. Det viste sig det er magen til det jeg købte i 1989 og jeg måtte eje de 8 meter der var til salg ..
Det bliver brugt til at kæle med lige foreløbig ...
 Dette stof fandt jeg også ...
 Provencedamen havde også dette stof i lilla farver ... Det har hun så ikke mere ...
 Det her har jeg også købt... Hvem kan lade være til 40 kr meteren ....
 Vi er stadigvæk tilhængere at stenalder inspireret kost. Vi spiser squash, rødbeder, selleri og gulerødder rå, kun lavet som spiraler på denne lille "maskine" ... Her er det hvad der er tilbage af en squash ...
 Min svigerdatter er lidt træt af det sort/hvide tema i huset, så hun ville gerne friske lidt op med rødt  .....
 Jeg har været på kursus ved Kyndbøl i Odense. Det er Jane der underviser. Hun er så dygtig og opmærksom på os og hele tiden forud for os, hun forhindre os i meget syning baglæns. 
Denne gang fik Birthe lavet sin kugle færdig ....
 Tove er ved at lave puder med katte motiver på ...
 Stine er også i gang med kuglen ....
 Vejret var så dejligt at vi satte os udenfor og spiste vores medbragte frokost ....
 Skønt med noget frisk luft. Man trænger når weekenden bruges til indendørssysler ...
 Jonna bager altid noget til os og denne gang var det en lagkage ...
 Morten gav et godt tilbud på en ny skæreplade, det mente John ikke jeg skulle gå udenom... Pladen er som min 4 år gamle skæreplade 60 x 90 cm ....
 Et lille bord til Fru Pfaff.
Ja det var ikke meningen, men hun plagede og plagede ....
 Et hemmeligt (lidt endnu) projekt, som jeg frihåndsquiltede ....
 Min kvarte kugle .....
Den er vanskelig at lave, men jeg vil gerne lave en til alligevel ... Men helst ikke for langt væk fra underviser Jane ...
 De gamle Gimper har holdt komsammen hos Inge. Inge er indehaver af disse smukke mellemlægsservietter.
Lidt svært at se mønstret, men det er strikket af mega tyndt garn eller tråd ...
 De gamle Gimper. Inge mangler dog ....
 Dorte tog godt fra både anden og tredje gang fadene var rundt .... nej det passer ikke helt ....
 Ærgerligt man ikke kan se det, men æggene er faktisk lysegrønne. Jeg fik en bakke med hjem fra Inge og Carl.......
 Min store pige har været i Italien og med sig hjem havde hun lækkert chokolade til John .....
.... og et super lækkert sjal til mig.... Lige mine farver ...... det er så flot og lækkert. Farverne er ikke helt rigtigt gengivet her ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar