mandag den 1. april 2013

Trysil Norge - Kreativiteter - Påsken 2013

Gaia og Falke er så heldige at fars kæreste Louises forældre har hytte i Trysild i Norge... Så i påskeferien har de været på skiferie... Her er de sammen med Louises søster Camilla ... 

Louise og Falke... Falke er ikke så glad for at stå på ski som Gaia, men lidt bliver det til ...

Gaia og Falke på fjeldet ....

 Her får Gaia undervisning i at bremse på ski ....
Hvor svært kan det være... Gaia på vej ned af  skibakken ...

Liften er heller ikke noget problem for Gaia, hun klare den bare selv ...

Gaia i selskab med Louise på vej ned ad bakken ..... Louise holder et vågent øje med prinsessen ...

Hun er bare så dygtig Gaia... Jeg er så taknemmelig for at Jonas og Louise tager mine børnebørn med på sådan en tur og giver dem den fantastiske oplevelse ....


Endelig fik jeg lavet et par grill handsker til min søn. Nogle han har "sunget" efter længe... Jeg havde også lavet nogle til Divina, men af uforklarlige årsager, så billedet meget underligt ud... Det var lyserøde fugle, et mønster fra Den Lille Lade ...

Denne lille taske til vådservietter er også til Divina, som hun kan bruge til Maria Victoria når hun kommer til juli  ....

Jeg har også lavet en til min veninde, hvis datter venter en dreng ....

Lidt sokker til Maria Victoria har jeg også nået ....

Alle disse 250 - 280 firkanter (ikke alle er med her) skal blive til et slumre/sengetæppe. De skal sys sammen med sorte bjælker ... Stofferne er fra Qutar og fra et land i Afrika jeg ikke husker navnet på ...

Chikane fra højeste plan .... Kun sne på vores side (solsiden) af vejen ....

Det har vi ikke oplevet før ....

Med undtagelse af Thomas som bor i Japan, var alle børnene hjemme i påsken ....

Divina er ikke vandt til påskefrokost, så sild, løg, rugbrød og flæskesvær uden steg var at finde på hendes tallerken .... Vi skal lige have lært hende at spise stegen også, hun spiser bare sværen og det går jo ikke ...

Sus havde tydeligvis problemer med Johns schweitserkniv .... Det lykkedes dog til sidst ....

Jeg havde prøvet at lave hjerteæg.... det lykkedes ikke 100% men med lidt god vilje kunne man godt se hjertet i æggeblommen ...

Kyllinger på spring i rejefadet ....

Jacob er beyndt at sælge overtøj og her går Tina manequin ....

Det er svært at se, men jakken har en meget smuk vaflet ryg ...

Divina fik onsdag før påske en rigtig god nyhed. Hun fik spansk statsborgerskab... Hun søgte for over 3 år siden og nu lige på falderebet fik hun det. Det giver den lille familie noget ro på .....

En smuk påskebuket med en lille kylling i ...

En anden værtindegave, et påskeophæng fra Royal Copenhagen ....

Det har været en skøn påske. Omgivet af mine dejlige børn og i hele 3 dage ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar