onsdag den 12. december 2012

Maratonsyning i "Gåsen" ....



Onsdage aftener og nogen gange formiddage tilbinger jeg ofte i Stofgåsen i Vester Skerninge... Nu var det så tid til julefrokost/afslutning... Vi mødtes klokken 9 og på bordene havde Trine lavet små pakker til os ....

Pakken indeholdt sykit til et hjerte... Mit er her vist med et af Trines færdige hjerter til højre ....
Så er de fleste af pigerne kommet godt igang med at sy deres hjerte eller stjerne som nogen fik .....

 

Her er et af efterårets og vinterens arbejder der stolt bliver vist frem ....

Et nærbilled af et af juletræerne.... Nu foreligger der et stort arbejde med at quilte alle træerne på tæppet ... Godt der kommer en jul igen til næste år ...

En rigtig fin vinter dækserviet .....

ohhhh... hørte vi mon noget?  Ja minsanten julemanden havde været forbi og lagt en pakke uden for døren, som Tove opdagede .....

Der stod den var til Trine på det vedlagte kort ....

Neeej hvor fint, en fluteform og 2 lys ..... Han kan nu bare det der med gaver ham julemanden ....

Lise havde gang i 4 dækservietter, men maskinen drillede hende ...

Toves store projekt ....

Anne-Marie brugte næsten hele dagen på denne stjerne i silkestof og med guldperler ..... et kæmpearbejde, der blev meget smukt ...

Et nærbilled af midten ....

Så er den monteret ...

Fin er den, siddende i en lyskrans og klar til at blive hængt op hjemme hos Anne-Marie ...

Så fik Lise lige lov at gøre dækservietterne færdige på Trines symaskine ....

Evaluering og hyggesnak ved 22 tiden.... Det var en super dejlig dag, det er nu godt med så mange timer i et stræk, man når virkelig noget og har tid til hyggesnak også ....

Efter jeg havde lavet julehjertet lavede jeg disse 3 etuier til rundpinde. Ideen fik jeg fra Laila, som laver dem uden tal på.... Tror de ender som julegaver ...

Min søn Jacob og svigerdatter Divina skal have juledækservietter og det bliver 6 forskellige af de samme 6 stykker stof. Kan jeg finde noget af det gyldne med skrift på, kan det være jeg kan lave nogle flere til dem  ...
En dejlig dag er slut og jeg kan nu begynde monteringen af dækservietterne og få dem sendt afsted til Århus .....
Tak til Trine i Stofgåsen for at ville os i så mange timer ....

1 kommentar:

  1. Tænk at bo så tæt på en skøn butik, det er da sycafe der vil noget ;-)))
    syhilsner Esther

    SvarSlet