tirsdag den 31. juli 2012

Maratonsydag ....

Så holder sypigerne maratonsydag igen, ingen sommerferie her, heldigvis da.
Annelise kom desværrer ikke, hun døjer med et dårligt ben. Hun er nu savnet ... Til gengæld havde vi dejligt selskab af Esther.

 Her er en grinende (som altid) Lone der viser sit flotte tæppe frem. Det er til hendes datter og svigersøn og nok ikke mindst til barnebarnet Noah ....
 Kirsten og Lone i dyb konsentration .....
 Esther igang med husene....Hun er hos Kirsten nogle dage, da hun kommer fra nord for Århus, så er det jo lidt langt for en enkelt dag .....
 Gitte igang med pillerierne, godt hun har ministrygejernet med, det gør processerne noget lettere ....
 Esther viser her hvordan vi lader kanterne mødes på bl.a. dækservietterne... Fantastisk enkelt, her har jeg gået og bøvlet med den lukning og så kan den gøres såre simpelt... Tak til  Esther ....
 Ja vi lærer hele tiden noget nyt. Her er det Gitte der viser Lone nogle tips til at gøre syarbejdet noget lettere ....
 Mit første hus, det er meget sjovt at lave. Her mangler jeg dog dørgerekt og vinduesrammerne ....
Pu Ha Lone ude i store problemer ..... Stofferne må gerne afvige lidt fra hinanden og husene er skæve .... den er svær Lone, men du kan godt, tro på det .....
 Ja man skulle ikke tro at 5 piger kan være så stille... Faktisk var der lange perioder hvor ingen sagde en lyd ....
 Gitte med et af sine huse og stor skorsten ....
 Et andet af Gittes huse....
 Esthers hus med krøllet tag ......
Gittes huse igen, det første med chenilletag....

 Jeg nåede ikke at få billeder af Kirstens huse ...


Igen en pragtfuld dag i dejligt selskab. Utroligt at dagen kan gå så hurtigt 10 - 12 timer flyver bare afsted....

Tak for en dejlig dag piger .....

3 kommentarer:

  1. Selv tak Mette. Altid skønt. :)
    Knus

    SvarSlet
  2. I lige måde Mette, det er altid skønt at være i selskab med jer. Knus Esther

    SvarSlet
  3. Herlige huse I har fået lavet! JEG ER IKKE SPOR MISUNDELIG!! :o))))
    Jeg havde gerne deltaget, men nogle gange går tingene ikke helt, som vi ønsker!

    Godt der ikke er så længe til, vi skal mødes igen. Så håber jeg, at jeg igen er kampdygtig!

    SvarSlet