søndag den 30. november 2014

Så meget der sker ....

Anne-Mette og jeg havde en hyggelig krea dag og den endte med flæskesteg og selvfølgelig kom Peter og spiste med ... Her er vi ved at "puste" liv i min undervandsscooter .....
25. november og det er så lunt i en krog på terrassen, så John kan nyde frokosten i bar overkrop.

Han er meget optaget at sin glorie, som tydeligt ses her.... Værre er det dog når han vil se glorien når vi kører i bil og han er chauffør ...
 Så er vi klar, juletræet på torvet skal tændes ........
Oliver, Tina, Gaia og John .....
 Vores smukke og stemningsfulde torv ...
 Så blev det store træ tændt ... Billederne er meget uskarpe, da blitzen ikke ville række her ...
 Tina med Bibi på armen.... Hunden er ikke helt tryg ved alle de mennesker .....
 Falke har fået en butterfly og er så stolt af den ....
 Køkkenholdet i aktion... Rikwin laver gløgg, så vi kan få varmen og John dekanterer vinen ... Maden brugte jeg hele torsdagen på at lave, så vi hurtigt kunne spise efter juletræs arrangementet på torvet ...
 Tina underholder de små ....
 Picknik i stuen .....
Der var Disney show, så de fik lov at se tv imens de spiste ...
 De voksne varmer sig med gløgg ....
 Sus havde købt lækre flødeboller....
De almindelige, som ikke smagte som de almindelige med kokos, den hvide var med lakrids og den brune med nougat ....
Hvis det ikke var fordi vi lige havde spist, kunne jeg godt havde klaret et par mere ...
De var så lækre, jeg spiser aldrig de almindelige mere .... tror jeg ...
 Så var vi så mætte at de sidste lækre flødeboller blev brugt til kamp ....
Her hjælper moster Falke med at gi mors flødebolle et dask ...
 Ja vi har en enhjørning i vores familie ... Den hedder Bibi ...
 Kærligt kram ....... næææææ
 Det var en flødebolle der lige skulle fordeles lidt på Tina også ....
 En trøje jeg har syet til Falke ....
 Endnu en ....
 Hele lørdagen brugte jeg på at kreerer dette ballet outfit til Gaia.
Var så ked af at jeg ikke kunne få skørtet til at være helt vandret.... Men det var godt nok, for ballerinaen ville ikke have det struttede ...
 Det var hun meget utilfreds med det skørt, havde ellers stået og presset det nedad, men det var ikke nok ....
Men det er jo også svært når hun har haft et andet billede i hovedet af skørtet ...
 Lillebror Falke  ville gerne stå i positur ..
 Glad blev barnet igen, da hun kom op på en hesteryg ...
Vi tog en tur ud til den lokale Produktonsskole, hvor der var linet op med alverdens ting og sager man kunne kigge på, prøve, købe, lave og smage ...
En stigevogn var der også ....
Den var Falke som den eneste af de små der ville prøve ...
 Forsvarligt spændt fast er han klar til opstigning ...
 Rikwin og John mandsopdækker ham .... Nej de ville vist også bare gerne prøve det ...
Op det går ....Mor Sus ser bekymret til ...
 
 Så højt de er oppe ... 30 meter blev det til ...
 En lille sort plet, det er mig ....
 Så går det nedad igen .....
 John ho ho hoér i julemandens stol ....
Han kunne ikke lade være ...
 

 

 Et par stjerner til en veninde har jeg også fået lavet ....
 Bukser til Maria fik jeg lavet ...
 Endnu et par til Maria ...
 ... og en hue til Maria ...
 

 

Et net til hue og vanter til Gaia, et som hun skal ha hængende i sin garderobe i skolen ....
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar