søndag den 2. marts 2014

Uha ..... Der sker så meget dejligt i mit liv ....

 Noah fylder 8 år.
En stor dag og hele familien er samlet ... Her er det Sus med Maria Victoria og Philip i baggrunden ....
 Noah er ved at tage sit outfit på, han har fået en firhjulet crosser af sin bror Oliver  og af sine forældre ...
Gaia og Falke er lidt spændte på hvad det er han skal med det underlige tøj på ...
 Jeg havde syet en fødselsdags dækserviet til ham og den blev han glad for ...
 Han havde også ønsket sig en dolk og den havde vi også købt til ham ...
Noah slider sine dolke op ....
 Sidste pakke fra os, LEGO som han er meget dygtig til at samle ... og har i tonsvis af ...
 Så er der brunch, uhm det er lækkert, her er alt hvad hjertet kan begære ...
 Så er Maria stor nok til at sidde lidt med til bords ..
 Min mindste søster er lige blevet mormor og hun kom med barnebarnet Adam og datteren Naya ...
Underligt at min søster er så gammel at hun er mormor ..
 Rummanden Noah, klar til crosseren ...
 Gaia er vild med onkel Jacob og det er svært at finde ud af hvordan man kan komme tæt på og røre ved ham ...
Så at lade sig kilde er en rigtig god måde ...
 ... og han pustede til der bare var en kæreste ...
 Trampolinen er sat lige udenfor køkkenvinduet og det er ganske smart når man er tørstig og sulten ...
 Så er det tid til en lille pause. Sus læser eventyr for en næsepillende Hannan, en tørstig Gaia og en lyttende Falke ...
 Så blev det tid til et kursus igen, denne gang hos Eva Johannesen.
Hun er så dygtig at der ikke er ord for det.
Dette store tæppe er inspireret af et 8 x 12 cm "stort" foto i et blad ...
 Ja jeg fandt denne lidt mere beskedne opgave ....
 Lidt uoverskueligt kunne det godt gå hen og blive når stofferne skal vælges ...
 Eva hjælper Lone ...
 Jubiiiii ..... så er der bogudsalg. Nåe ja Oliver kunne ikke se det dejlige i at komme på udsalg klokken 07 ...
Nu har vi kasseret mange bøger og har fået plads til nogle nye.
Men der var ikke så mange der faldt i vores smag .... troede vi i hvert fald indtil vi fik kigget godt efter ...
 John slæber vores bøger hjem...
Mange timers god, spændende og interessant læsning venter forude ...
 Gitte hjalp mig med at komme i gang med min symaskine og vel hjemme igen skulle jeg prøve om jeg kunne klare mig på egne ben ...
 En uglepung er under construction ....
 Det var længe siden vi havde været i Århus og besøge Maria og en fredag, hvor John skulle til møde med Rejseholdet i København , tog Sus og jeg af sted mod smilets by ...
 
Vi ville gerne "give" Divina en hyggedag, med det hun helst ville og det blev til strøgtur ...
Her er vi i Magasin og vi undskylder for alle de fedtede finger der er på næsten samtlige spejle ... Men Maria hyggede sig med at snakke med de søde piger der var der ...
 I kø ved toiletterne, hyggede Maria sig med at øve i at gå ...
 Intet er så dårligt at det ikke er godt for noget ...
Jeg havde jo fået den fine broderimaskine, men den ville lige pludselig ikke spole. Så på vej til Århus (før 8 om morgenen) kunne vi hos Morten afleverer maskinen og kunne hente den på privaten om aftenen, men inden vi gik, byttede han maskinen, til en spritny og jeg var glad. Skulle jo sy i weekenden ...
Lørdag morgen starter jeg den nye op og broderimodulet virker ikke ... SUK ... ind til Morten igen, han havde lavet den jeg afleverede dagen før men så lige pludselig havde John købt en Creativ Sensation og en coverlocker, da han nu ikke stolede på den anden jeg havde fået ...
Så her er han ved at samle tasken til broderimodulet ...
 Den er noget større end den anden og kan tage større rammer... Så nu skal jeg til at lære den at kende
Håber mine uheld nu er sluttet. 3 maskiner der ikke virker må være nok.
Men jeg klager ikke, har en super god forhandler i Morten og noget til benzinen gav han også ... 
 Coverlockeren står så fint her i min hule...
Har fortalt John at nu kan jeg sy alt hans undertøj, meeen det var han nu ikke så vild med, så det dropper jeg ...
 Sus har fødselsdag i morgen mandag, den 3. marts og hun ønskede sig en chaiselong der matchede hendes sofa fra Ikea ...
Jacob og Divina kan ikke komme en mandag, så hun holdt en før fødselsdag søndag ...
Her slæber Jacob, Oliver og John sofaen ned til Sus, hjemme fra os ...
 Gaia og Falke kom hjem fra deres far, som her er foreviget med sin Louise, som vi alle holder meget af ...
 Imens Sus gjorde klar til kaffe og Philips lagkage (resten står i vores køleskab) hjalp jeg Divina med lektierne ...

Faster Tina og onkel Oliver hygger med Maria ..
En dejlig fødselsdag med mine elskede børn og børnebørn er nu slut og i morgen kommer mine piger og spiser svinekam på frisk rugbrød og drikker Asti i litervis ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar