tirsdag den 11. februar 2014

Endnu en dejlig dag .... eller to .....

Mit dejlige barnebarn Oliver, ville gerne have dette tæppe med 3D effekt. Jeg lavede det på et kursus med Jane i Mortens lokaler ...
 
Inden vi tog ud og afleverede tæppet til Oliver, kørte vi en tur ned til Brændegårdssøen, for at se om havørnene var hjemme... Det var de ikke, der var mange ænder og vi så da også en enkelt fiskeørn ...
 
https://www.google.dk/search?q=brahetrolleborg&hl=da&rlz=1T4ADRA_daDK430DK431&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=DyT7UojuL-eY4wTDm4DQBg&ved=0CC4QsAQ&biw=1280&bih=621Brahetrolleborg kirke kom vi også forbi og den ville vi lige se ind i ...
Fin udsmykning har de med forskellige adeliges våbenskjolde ...
 
Kirkens eneste kalkmaleri Jomfru Maria ...
 
Døbefonden er lavet af selveste Berthel Thorvaldsen ...
 
John beundrer en gammel mand på væggen
Tiggermunken i aktion ...
 
Danmarks største kirkeskib ... Haabet ...
 
Vi kom også igennem Diernæs og besøgte deres lille fine kirke ...De havde dette flotte glasmosaik i deres mausoleum. På grund af modlys er kvaliteten ikke helt god ...
 
Ja man skal da nok holde sig på afstand, med denne drabelige udsmykning ...
 
 De havde et lille fint orgel, som min musikalske ... host host ... mand lige skulle prøve ...
 
Så kom vi til Tåsinge og fik afleveret tæppet og kom en tur i skoven


Noah der havde været syg og var lidt mat, satte sig på brændestakken og snittede med sin dolk og ventede på vi kom tilbage ...
 
 

 Så går det hjemad til den lille familie og fastelavnsboller .... mums ...
 Vores leverandører ....
 Jeg er ved at strikke muslingsjal fra Ruth Sørensen og disse små skal sættes på. John synes det lignede noget spiseligt ...
 Min ældste datter har købt noget stof og ville gerne have min hjælp til en nederdel ... Her er der livlig aktivitet.
 John havde hentet Noah i skole og Falke i Børnehaven, så vi kunne sy uforstyrret videre. Vi har fundet denne lille symaskine til Falke brugt på nettet, så nu kan han sy som søster Gaia ...
 Dagens kreation .....
 Hun lavede den helt selv, bortset fra lynlåsen, en satte jeg i ...
 Jeg er i gang med endnu et tæppe til Oliver, et stort slumretæppe......
 

 

 
 Sådan er mønstret .....
 

 
 ..... og sådan også, de bliver sat sammen. Han har selv valgt mønster, stof og farvekombinationen ...
 

 

 

 

 




1 kommentar:

  1. Flot nederdel, og 3D tæppet er godt nok fantastisk!
    Det nye design til Oliver kan jeg rigtig godt lide. Kan godt, være, jeg snupper ideen en dag!
    Knus, Annelise

    SvarSlet