onsdag den 6. november 2013

Syning, Gamle Gimper og underskønne børnebørn ....

 Hanne der har patchworkbutik i Vejerslev i Jylland, var på besøg på Langeland.
Så der var jeg også og vi fik mange gode tips og ideer og fik syet juletræer og kræmmerhuse, gaver fra Hanne ...
Her viser Hanne hvordan man nemt laver en fin bue. Ret aktuelt her i juletiden ...
 Her forklarer Hanne hvordan man kan sy sammen, uden at skulle hæfte ende hele tiden. En lille PW sport kunne det nemt blive ...
 Weekenden har jeg tilbragt på kursus i Øster Skerninge.
Her var jeg sammen med Anne-Mette og Hanne og flere andre patchworkere til Frida kursus ....
 Hanne skulle lige prøve om thehætten passede.... Det er Frida i midten ....
 Anne-Mette er her ved at have styr på sine lapper, der gerne skulle ende op i et pudestykke ...
 Jeg fik syet denne tærteholder + nogle blokke på mit lyserøde tæppe ....
 Hjemme syede jeg denne tærteholder. Jeg skulle i byen og spise og ville bruge den som værtindegave. Fandt et tærtefad der kom med i pakken ....
 De Gamle Gimper mødes en gang om måneden. Denne gang hos Lillian i Faaborg.
Hun havde lavet denne lækre dessert. Hun kan noget med at pynte, hendes borddekoration var så smuk også ...
 Kirsten havde sitren over det ene øje og det ville Marna kurerer med nogle tryk under Kirstens fod ....
 En gang om måneden er vi 6 piger der mødes til maratonsyning. Denne gang var det mig der lagde hus til.
Vi var bare 4 og alle havde valgt håndsyning.
En stille dag uden maskinernes snurren ....

 Mormordagen tilbragte jeg med de 3 små i Naturama.
De har plaget længe om en tur derind og det blev 3 dejlige timer, med leg og lærdom ...
Her ser de film, om fisk og om  hvaler.
De synes det var mærkeligt at man kunne se en film på en væg ..
 Falke var meget betaget af næsehornet ...
 Ved ikke lige hvad de 2 kigger på ....
 Noah skulle lige prøve hvordan det er at have et gevir på ....
 Der er også et legehjørne med udklædningstøj. Her er de klædt ud som bisonokse, ugle og spækhugger ...
 Falke som hvalros ....
 Falke som blæksprutte ....
 2 spækhuggere i "vandet". Falke og jeg var spærret inde, ingen turde gå ud til rovdyrene ...
 Falke som sommerfugle ....
 Et skud i blinde. Noah gemmer sig i en mørk hule. Her er han blevet til en isbjørn ....
 Hov mormor, er du der, vi gemmer os ellers for dig ...
 Sjove spejle er der også i legehjørnet. Noah og Gaia spejler sig ...
 De pjatter de 2. Det er så dejlig en gave at have de børnebørn hver uge.
Så dejligt at se den glæde de har af hinanden og se hvor meget de holder af hinanden og har det sjovt sammen...
Jeg føler mig meget privilegeret ...





 En super sej bil er der også udstillet på Naturama ....
Noah og Gaia synes den er smart ..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hjemme igen hjalp Gaia med at lave mad til Oliver, Falke og hende selv ...
Oliver har i de sidste 5-6 år om onsdagen, hos os, spist kartoffelmos med bacon og ristet pølsestumper.
En menu han ikke sådan lige bliver træt af.
John og jeg spiste noget senere, da John havde været i København og vi jo spiser stenalder inspireret kost ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar