tirsdag den 20. august 2013

Long time no see ....

 Både Sus og Philip var børnefri og trængte til at komme ud, så de var til en hurtigt improviseret grillaften ...
 Når de først er kommet i byen, bliver de til den næsten lyse morgen. John servicerede os så rigeligt med vin, lune tæpper og skind fra diverse dyr ...
 Lidt is fandt han også i fryseren... Her ser det ud som om det er længe siden isen har været i fryseren ...
 Sørme om ikke farmors prinsesse kom på kort besøg sammen med sine forældre .... Jacob havde handlet på vejen fra København og her griller han på Weberen udenfor ...
 Farmors prinsesse Maria.... Hun vokser godt og vi kan sagtens se det, selvom der næsten ikke går en uge imellem vi ser hende ...
 Jeg har en galdesten på 3½ cm + nogle småsten og min læge anbefalede at jeg gik over til noget der kunne minde om stenalderkost ... Så jeg har bagt noget lækkert nøddebrød og spiser kød morgen, middag og aften ... Her er det aftensmad, meget mættende ...og velsmagende ...
 Birthe er gået amok, hun er ikke til at styre. Hun ved John er vild med solbærmarmelade og det i store mængder. Så hun havde lige 6 store glas til ham. En whisky fik han også i gave ....
 Denne noget forpjuskede fyr er undsluppet sit bur og har nogle dage været på besøg i vores have .... Vi har kontaktet ejeren, så nu håber vi bare på at han kan fange fuglen, så den kan komme hjem ...
 Kyndbøl Symaskiner holder kurser indimellem og her i weekenden har jeg været på 2.
Lørdag var det 3D på skrå og søndag var det Kalajdeskop ...
Her får vi lidt undervisning af Jane .....
 Det var hvad jeg nåede på lørdagens kursus. Det var så nemt at jeg blev for "dygtig" og måtte sy baglæns nogle gange ....
 På søndagens kursus fik Birthe lavet disse smukke blokke. Det er Kaffe Fasett stof ...
 Helle havde en rest og det skal være til et vægtæppe i hendes stue ... Hvis det ikke ender hos en lille pige ...
 Kirsten havde hentet sit stof i Tyrkiet og her er nogen af hendes blokke ...
 Her er mine blokke..... Det er utroligt hvor mange forskellige blokke man kan få ud af det samme stykke stof ...
 Det ligner de venter på at frokostfløjten går i gang .....
 Hjemme fik jeg syet mine 3D blokke færdige og prøver at sætte dem forskelligt op ....
 En anden version. den kunne John ikke så godt lide .... Så den droppede jeg ...
 Her er de lyse striber for dominerende ....
 Birthe havde taget sit kalajdeskop med og det brugte hun hele dagen og aftenen på. Det er meget smukt synes jeg ...
 Sådan endte mit tæppe med at komme til at se ud .... Nu må vi se om jeg får det færdigt, har pt ingen modtager, så det haster ikke ....
 Birthe er her begyndt at sætte blokkene sammen i rækker ...
 Jeg nåede også at få syet alle mine blokke sammen. Nu går jagten ind på at finde det stof der skal imellem blokkene .... Jeg har flere end dem på billedet ....
 Sådan ser en af dem ud ...
 Her er en anden ...
Endnu en .....

1 kommentar:

  1. Hej flittige Mette. Der ser spændende ud, det I har lavet med Jane. Især det blå, er jeg imponeret over. Og det er vel i grunden ikke så indviklet. Det må prøves.

    SvarSlet