onsdag den 7. august 2013

Ferie med de 4 dejlige .... Part II

Forsiden af vores barak .... Vi havde en meget lille lejlighed bag i bygningen ....
 Lige bagved løb dyrene rundt og legede. De må være unge, for det så ud som om de fjollede ...
 Børnene lå og så på dyrenes leg på plænen ....
 Så skal John kruttes lidt af og det er der 4 raske børn der kan klare.... Her er det Noah der bliver kildet ...
 Gaia hjælper John med at ordne flagstangen, den trængte til at blive strammet op ...
 Oliver fik sig en ny T-shirt fra butikken ... Control Arms Amnesty T-shirt ...
 Falke fik lidt iPad tid. De store ville ham ikke hele tiden, så var det godt med spilletid, når der skulle laves mad o.l. .....
 Om morgenen inden morgenmaden var der også fri spilletid. Da det regnede spillede de også lidt på hver deres iPad ....
 Der var meget varmt omme foran barakken, så en kølig køkkentrappe blev til frokost reataurant ... Masser af frikadellemadder og Nutella madder til at slutte af på ... Noah var topspiser. Til hver frokost spiste han 8 halve stykker rugbrød ...
 I middagsvarmen, er det godt med et skyggefuldt sted og lige uden for vores barak tog de et velfortjent hvil ... nogle længere end andre ...
 Oliver tog en lur og jeg tog de 3 små med til skovlegepladsen, troede jeg, jeg kunne bare ikke finde den ... Men her fandt Gaia en fin sort/lilla bille ...
 Et træ var væltet ud over stien og så skulle der klatres .... Noah var dog den eneste der kunne komme over ...
 En hugorm så vi også. Gaia spurgte om hun måtte tage den op!!!!
Da forældrene hørte vi havde set slangen, var de parate til at hente deres børn ...
 Inde i udstillingen var der mulighed for at sidde og tegne og det benyttede de 3 små sig meget af ...
 Og klokken 17 sharp, blev flaget taget ned og de 3 små var tilskuere og fik en hyggesnak med flagfolkene ...
 Vinduet i stuen knirkede frygteligt og indtil vi fandt noget olie, smurte John og Oliver hængslerne med flydende økologisk olie/magarine ....
 Så har vi fået guide på til skovlegepladsen. Oliver havde fundet den en dag han var på tur alene ...
 Oliver højt til vejrs ...
 Noah i balancegang ...
 Falke klarede det fint sammen med de andre ...

Her er der nogen der leger vilde dyr ....

Oliver fandt et frøsted og her har Falke fået en af dem ...
 Gaia med en hel håndfuld frøer, en af den prøver at stikke af, der blev lidt trangt i hendes lukkede hånd ...
 Falke legede med "sine" frøer på bordet ...

Pludselig fik vi en ordentlig regnbyge .... Børnene søgte dækning i legetunellen.
Ja det kunne jeg godt glemme alt om at presse mig ind i, så jeg stod i tørvejr under de tætte graner ...
 Oliver i et løbehjul stunt/triks eller hvad sådan nogle kunstner hedder ...
 Noah kan skam også, han er ret skrap til det med løbehjul. Her hænger han i luften  ...
 Så skal der lige kildes lidt. Tror de lige er vågne og fulde af krudt ... Måske har de vækket John ...
 På en skøn sommerdag, tog vi til Tyskland og fandt en lækker strand ... Her får de små frokost oppe ved p-pladsen i skyggen ...
 Vandhunde ....
 Noah er ret skrap til at svømme. Her øver han med hovedet oven vandet ...
 Gaia var kun oppe af vandet når hun blev tvunget til det ...
 Det her billed var mest for fotografen. Vandet var for koldt for Falke. Men der var en god legeplads han legede på ...
 Teenager i sin middagslur ...
 Falke ville også sove lidt ...
 Noah i det våde element ...
 Vel hjemme igen kølede de 2 små sig med koldt vand uden for barakken ...
 Børnene havde på skift bestemt aftensmaden. Her får vi købe pizza. et ønske fra Noah og Gaia ...
 I udstillingen var der også TV og her sad børnene og så Disney show og fik fredagsslik....
 Da de 3 små var puttet, sad vi 3 voksne og hyggede udenfor ... Oliver fandt marcipan og nougat frem og lavede lækkerier ...
En træt Oliver har svært ved at vågne, trods fluer og 3 små der gerne vil drille ham ....

En uge går hurtigt i godt selskab..... Det har været rart at ha børnebørnene uden forældrene ....
Måske tager vi samme sted hen næste år også, hvis de stadigvæk vil med os ...