torsdag den 29. august 2013

Farmordag og Stenalderkost.

 Hvad er dog det vi lige pludselig så på vores vej fra Randers til Århus?
Måske noget fotografering af en art ...
I hvert fald en helikopter der nærmest ikke bevægede sig ....
 Med lidt zoom ......
 Lille Maria har navlebrok, så da hun skulle til kontrol på Randers sygehus kørte vi Divina og Maria derop ....
Der skal ikke gøres noget, men godt at få vished og en snak om hvad man skal være OBS på ...
Her er vi så kommet tilbage til Århus og til Jacobs butik ....
 Ej hvor er der mange flotte cykler, 3 - 4 stykker jeg gerne ville have.
Men jeg har min Epsen cykel som jeg er meget glad for og har ikke brug for flere ...
 En sovende Maria hos mor Divina.
Hun er et nattebarn, vil sove om dagen og vågen om natten ... Men hun er så dejlig og dufter så vidunderligt ...
 Så er vi kommet hjem til Jacob og Divina. Tøjbunken på bordet havde vi med. En pige på Langeland havde en hel del vi købte til Maria ....
Tæppet, et hjertebargello, ved mine fødder har jeg lavet ...
 Divina starter på danskkursus i næste uge. Hun har valgt aftenudgaven, så har de barnepige et par timer og Jacob tager så over indtil hun kommer hjem.
Divina siger at hun til december vil kunne tale godt dansk ...
 Jeg har fået galdesten, i den forbindelse har vi lavet en kostændring, der skulle være god for mig... Her er der frokost. Squasch spaghetti, omelet med en salat af asgarges, rejer, tomater, hvid balsamico, olie og krydderier ...
 Kirsten har i dag været og været prøveklud for nogle nye retter jeg har lavet.
Kirsten fik også undervisning i at lægge billeder ind på Facebook og andre småproblemer hun havde i det for hende nye medie ...
 John har lavet hylder til køkkenet. Nu har hylderne stået i køkkenet nogle dage og klimatiseret sig og er klar til at blive sat op ....
 Sådan ser de ud, de matcher borpladen så godt, selvom de ikke er af Jatoba ....
 Så kom der fyld på ....
Den øverste hylde skal jeg ha fundet et par kurve til. det er for rodet med en kurv og det løse ved siden af .... Siger jeg der sætter noget overalt hvor der er en flade at sætte noget på ...









Aftensmaden blev lavet af rester vi lige havde + en rucculasalat og squasch spaghetti ...
Jeg spiser ikke mere mejeriprodukter, brød, pasta, ris og kartofler og helst kun grøntsager der har vokset over jorden ... Men jeg er ikke fanatisk, vi spiser det op vi har i huset og er jeg ude spiser jeg også noget af maden, men flutes kan jeg godt undvære og jeg tager ikke så meget af det "forbudte" ... Mit brød består udelukkende af olie, æg og hele nødder og kerner og smager vildt godt ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar