torsdag den 25. juli 2013

Roderi og Maratonsydag ...

 John er i gang med at male og olierer alle vinduer og rammer i huset. Derfor måtte jeg rydde foran mit vindue og så blev der rod.
Falke fandt dog vej til Gaias strygejern og bræt og så skulle vi lege ....
Mormor så siger vi .... mormor så siger du .... mormor kik nu ... mormor ......
 Troede der ville gå flere dage inden alt var på plads....
 Men det tog nu ikke så længe og jeg fik lejlighed til at se hvad der gemte sig inde bagved ....
 Jeg skulle jo være klar til at ha sydag med Hanne næste dag og det lykkedes da også ..
Her har Hanne nået at lave en kartoffelvarmer ...
 Et stribet etui/taske til rundpinde nåede hun også ...
 Hun har været ret flittig for denne her kartoffelvarmer fik hun også lavet og syet + quiltet og pillet op igen .... Hun havde brugt det fyld med stanniol/sølvpapir og det krøb kraftigt....
 Her ser man bedre mønstret hun har lavet .... Flot blev den ...
 Rundpindehat ....
 Jeg fik også lavet lidt... Dette UFO projekt, skulle have været en stor pude, men det bliver den ikke, i stedet for piller jeg op til 4 stykker og så ligger det nok lidt igen ... Men nu har jeg prøvet teknikken og det kan sagtens være at jeg kommer til det igen ...
Denne her fik jeg også lavet... Jeg har valgt at sy med knaphulssting i stedet for at bruge frysepapir... Det er nok mere til mit temperament ....

1 kommentar:

  1. Ja, nogle gange kan det være godt nok at blive "tvunget" til at rydde op, man opdager et eller andet.
    Hvor er det da nogle fine ting i får syet nor i har sy dag. Rundpinde hatten lyder interessant, de flyder altid.
    Ha en go da . :-)

    SvarSlet