lørdag den 18. maj 2013

Siden sidst ....

Så er vi endelig efter 8 år kommet igang med det nye køkken. John vil selv tage det gamle køkken ned og vi har så købt en totalløsning fra Kvik Køkken.

Vinen skal dekanteres uanset hvor usle køkkenfaciliteterne er, her er vasken der dog endnu ....

 2 fine gæster i haven. Vi havde et hvidløgsbrød tilovers og det fik mågerne glæde af. Småfuglene kan vist ikke tåle det ...
Så ryger køleskabet ud. det skal indtil videre stå i havestuen, som i den næste måneds tid fungerer som køkken ...

Jeg havde sat komfuret på nettet på en gratis side og Preben ville gerne have det og køkkenet med. Det var en stor hjælp for os, da vi ikke skulle skille det ad og køre det væk i bagagerummet i bilen ...

Et tæppe har jeg gang i, faktisk skal jeg lave to. Det er til en af Jacobs veninder Donna ...

Så er der snart ikke mere tilbage af elementer i køkkenet ...

Sus kom lige forbi og beundrede Johns arbejde ...

 Så skal John have alle plader, vinyl og linolium af gulvet. Det var sat fast med 1000 vis af søm ...
det er et stort arbejde af få pladerne af. Det hele er endt med at vi tager trægulvet op og lægger et nyt egetræsgulv, et massivt et ....

Lidt syselskab har jeg også haft. Birthe er igang med cowboybukserne igen igen ... never ending story ...

Så piller min dejlige mand endnu nogle søm op ...

Til frokost havde vi besøg af spætten ... Den havde vi ikke set længe, måske fordi vi på det seneste ikke har siddet så længe ved spisebordet ...

Morsdags blomster fra Jacob og Divna ....  Elsker de børn så meget, de bringer os så meget glæde i livet ...

Tømren er igang med at flytte døren til køkkenet lidt mod venstre og elektrikeren skal se hvad han skal arbejde med i køkkenet ...

Opvaskemaskinen som næsten er ny, fik jeg solgt igennem Gul og Gratis, her er John ved at køre den ud ...

 Philip hjælper med at få den ned fra havestuen og ud i garagen ....
Endnu flere plader skal af gulvet og mange mange fler søm skal trækkes op ....

Fliserne var sat op med noget gummiagtigt lim og sad rigtig godt fast... Vi fandt sammenkrøllede aviser fra 1971, så det er et køkken der trængte til at blive skiftet ud ...

Når man arbejder så hårdt på fruens køkken, fortjener man en god middag .... Vi har valgt at spise af paptallerkner, da vi ikke har rindende vand og det med opvask er besværligt... det holdt i en lille uge, nu er der hentet tallerkner fra fjernlageret i kælderen ...

 Endelig blev jeg færdig med et halstørklæde til Philip, men nu har vi også haft årets første sommerdag. Nå, men så er det klart til vinter ...

Så er alle elementerne kommet ud og væk, alle fliserne er banket ned og fjernet og nu skal der fjernes de ujævnheder fliserne har givet ....

4 forskellige slags tapet har der været. Jeg skal nu igang med at fjerne alle lagene. Det grønne ville jeg gerne beholde, hvilket selvfølgelig er umuligt ....

Hov ...

Vi har lige været en tur på Valdemar Slot til Livsstilsmesse... Det var dog en skuffende oplevelse... Men Falke og Gaia fik dog lov at sidde i en helikopter. Jeg ville da gerne have givet dem en tur, men 1050 kr. var nok lige i overkanten ...

Til gengæld fik Gaia en gratis tur i vandboblerne, hun sad stille som en havfrue og var så dygtig ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar