tirsdag den 29. januar 2013

Quilte Cruice - Part One ...... igen igen ...

Endelig oprandt dagen, vi havde ventet længe på Hanne og jeg.... Vi skal på quiltecruice. Stjernestoffer har arrangeret turen ...... John kørte os til toget i Nyborg og her står vi i god tid og venter på toget... Vi har symaskiner, strygebræt, linialer og skæreplader med. En solid og temmelig tung oppakning .....

Her er min plads på 11. dæk på Pearl Seaways... Her skal jeg tilbringe weekenden i dejligt selskab af omkring 40 andre stof"afhængige" piger .... og ikke mindst de 4 der servicerer os ustandselig ...

Min udsigt i København .....

Så skal Hanne og jeg lige på plads i vores kahyt. Det er en 4 personers kahyt og godt vi kun er 2, for mere er der næsten ikke plads til .....

I en af side saloonerne får Hanne og jeg os lige en kop kaffe, inden vi skal igang med at sy. Vi havde lidt håndarbejde med og det fik vi også lige arbejdet på ....

Så er vi kommet op på 11. dæk igen.... Heidi og Stine fortæller os hvordan weekenden skal gå... Alt foregår i en seriøs og munter tone, krydret med gode grin ....

Her er de farver jeg har valgt. Vi fik tidligere en mail med 5 eller 6 farveforslag og jeg valgte det lilla og har ikke fortrudt. Det er så godt sammensat ..... Alle stofferne er skåret, lige klar til brug ....

Her er slutresultatet, bare i en anden farvekombination ....

Her er jeg kommet igang med at skære romber. Jeg fik lært så mange ting på turen. Hele tiden var hjælpen der når man skulle bruge den, ingen nævneværdig venten  ....

Dyb koncentration hos alle pigerne .....

 Hanne er og bliver en fjollefis... Her leger hun med noget afklip ....
Her er morgenstemning i Oslo fjorden .... En lille ø med en gård på ....

 Et fyrtårn med skarver der sidder overalt hvor der er plads til at sidde ....
Så er vi klar til at gå en tur på sight seeing i Oslo og Hanne fjoller med børnenes blå maskot ....

Hanne på vej til Oslo centrum ... Hu Hej hvor det går. Nogle af pigerne tog en taxa til en patchworkbutik. Men stofferne var meget meget dyre, over 200 kr meteren, så jeg tror ikke de købte så meget ......
 
 

 Mon Heidi har nyt mønster på bedding .....
Hanne med en kæmpe stor måge, der gik på Karl Johan. Den gik i sne til knæene ....

Karl Johan med kongeslottet i baggrunden ....

 Godt politiet glimrede med sit fravær... Hanne går atter over for rødt lys .... Da vi gik ind til byen var vejret stille og roligt, men på tilbagevejen, blæste og sneede det, men vi var godt klædt på, så vi frøs ikke.....
 Vores færge..... Vi har til huse, der hvor der er en lang række skråvinduer, ved gittermasten .... Vores skib har plads til 1870 passagerer og har 702 kabiner og plads til 320 biler... Pearl sejler med 1.852 km/t på de 503 km der er fra København til Oslo ...
Udsigten over havnen i Oslo. Vi kunne ikke se så meget under sejlturen, da det var blevet mørkt ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar