mandag den 12. november 2012

Weekend i Henne Strand + DM i finnesvømning ...

Kista havde via sit arbejde, mulighed for at leje en lejlighed i Henne Strand Feriecenter og derfor inviterede hun Lene, Helle og jeg med til Vesterhavet ... Her er vi ankommet og slapper af efter noget af en tur med køkørsel om omveje der virkelig blev omveje... Helle havde taget en flaske rosevin med fra sin ferie i Provence, som vi nød  ...
 

Morgenmad.... frisk rugbrød og Willem ost. Den havde Kista også taget med, det er en lækker lækker ost fra Holland... Uhmmmm

3 morgenfriske piger, klar til hvad dagen byder os af rare oplevelser ...

Så er vi klar til shoppingtur .....

Henne Strand er en spøjs by. Brudekjoler sælges i hvad for mig mest af alt er en turistby... Ingengang Svendborg har en butik med brudekjoler ... Læg lige mærke til Brammingnisserne der er kommet op...

Helle har vist fået for meget frisk luft, hun er i et rigtigt dejligt pjattehumør ....

Så er det tid til en kop kaffe, store forhold til så få mennesker og et par ekspedienter der ikke skulle havde været på job den dag....

Den røde bygning til venstre i billedet er vores lejlighed i stueplan ... Klitterne ligger lige bag ved komplekset vi bor i. Her var også swimmingpool, men den prøvede vi nu ikke ...

Lene ligger lige og plejer sine ben og Helle har vist fået ondt i maven af grin ....

Køkkenholdet i aktion... Der var opvaskemaskine, men kun porcelæn til 4 personer, så der blev vasket meget op, både i hånd og i maskine ...

På vores vej til stranden, så jeg disse for mig ukendte fugle, der holdt et lille hvil ...

En lille hurtigløbende strandfugl ...

3 friske piger klar til en lang tur langs stranden ...

En flok måger havde fundet et spisested, det eneste på vores timelange tur ...

Måger i brændingen ...

Rav"findere". Ingen af os fandt nu noget af det gule "guld" ..

Vi efterlader alle spor her i livet og her er de spor vi 4 satte på stranden ved Vesterhavet ....

Kista og jeg fravalgte at bade, jeg havde badetøj med, men med stærk strøm og et hav jeg ikke kender så nej tak.... Men ikke alle fravalgte en badetur, de 2 unge her tog en hurtig dukkert ...

Hjemme igen var det tid til kaffe, kage og Mads og Monopolet som podcast på min iPad ...

Kista igang med hjemmesko ....

Mads og Monopolet varer længe, så nu er vi gået over til rødvinen, dog var det her resterne fra aftenen før ...

Hyggetrolde .....

Kista stod for lørdag aftens coulottesteg, det kunne kun godt gå ud og tjene penge på, den smagte himmelsk ...

For ikke at falde i søvn ved 22 tiden gav vi os til at spille scrabble... Kista vandt første omgang, men det var jo også hende der førte point ...

Noget at sige til jeg tabte første spil, med disse bogstaver og sådan fortsatte mine bogstaver at komme... 2. omgang vandt jeg dog ...

En god grund til ikke at bade på denne årstid her ved Vesterhavet....

Søndag er vejret straks meget bedre, sol og næsten lun vind ...

Mange underlige ting skyller op på stranden, dette TV var nok det mærkligste menneskeskabte vi så ...

Smukt er her altså, kunne godt blive afhængig af at komme her og gå ...

Sådanne nogle ting lå her mange af, men hvad det var vides ikke. Mit bud er udklækkede æg ...

Ham her havde jeg aldrig set arten af før ... En blå "vandmand" ...

Kista viser lige størrelsesforholdet ...

Sådan nogle turkis gevækster sad rundt om på undersiden ...

Smukt er det jo, klitterne med skyer ovenover...

En smuk regnbue fik vi også set, her er den nærmest usynlig, men det er nødvendigt for mig at gøre billederne mindre ....

En regnbyge i det fjerne .... Vi fik den dog at mærke i et par minutter ...



Udsigten fra vores stue ....

Jeg er ved at lave et ophæng, det var mit håndarbejde på turen .....

Kista nåede lige at vågne da Helle tog billedet, men ellers sov bagsædepassagererne godt på hjemturen ...

Mit indkøb i Henne Strand... En lækker stortrøje fra Signal ....

... og denne her nisse på sin gås. Det er Maileg, der laver disse skønne figurer. Vi købte også en på vores første tur til Endelave ...
Jeg var nået at blive forkølet på turen til Vesterhavet og hjemme igen tog jeg lige 9½ times søvn, efter indtag af 2 panodiler... Måske også anstrengelsen med kørselen, det var jo 3 mødre og hustruer jeg havde ansvaret for.....

Mit dejlige barnebarn Oliver har i weekenden været til DM i finnesvømning og her svømmede han sig til 2 broncemedaljer ... Her gir han mor OK tegnet ...

Så er han meget klar til 25 meter med monofinne ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar