mandag den 19. november 2012

Juletur til Køge + Indvielse af Storebælt

Jeg har været så heldig at blive inviteret med på Danehofquilternes juletur der gik til Køge Patchworkbutik. Her er nogle af de godt 50 piger der var med på turen. Chaufføren kendte tydeligvis ikke Køge og vi blev sat af langt fra butikken, på torvet ...

 
Det her er min barndomsgade .......

Danehofquilterer står og beundrer et stykke quilt der ligger udstillet ....

Butikken, med købelystne piger ...

Det kneb temmelig meget med siddepladserne, da vi skulle spise vores frokost, så nogle tog trappen i brug ...

Gitte og Annelise klar til en tur i Køges smukke gader ...

Hvad mon Lone tænker på? ....

Her er min barndoms skole, den er nu lavet om til galleri/udstilling ...

Lidt kunst i Nørregade ved kirken ...

Vestergade og en del af torvet ...

Køge å, hvor jeg både har badet og sejlet ...

En ønskedrøm af en stol, bare i cognacfarvet læder ....

Mit barndomshjem. Temmeligt misvedligeholdt. På øverste etage under taget boede Fru Hansen, mine 2 små søstre havde værelser i de 2 vinduer øverst til højre og til venstre var der den hvide stue. Ud mod haven var der dagligstue og køkken. Lige over grøntbutikken havde min far klinik og ud mod haven havde jeg værelse. Der lå en antikforretning i kælderen.... Men nu reciderer der en arabisk grønthandler i kælderen og alt andet så ubeboet ud.... Trist ....
 

Gavlen på "mit" hus viser huset er fra 1873 ...

Hvorfor købte jeg ikke den .... Nå, men jeg vil jo ikke undvære et minut med de skønne børnebørn vi er beriget med ...

Kirken hvorfra jeg er konfirmeret (det er den de bruger i Matador og mange andre danske film) I forgrunden ligger Danmarks ældste bindingsværkshus. Det fungerede som børnebibliotek da jeg var barn og det lignede det også det gjorde nu ...

Lidt ældre end mit barndomshjem. Huset er fra 1527 ....

Bindingsværkshuset hvor jeg gik i børneasyl. Men ikke ret længe, det var ikke lige noget for mig at være væk hjemmefra ...

2 dejlige piger i bussen på vej hjem til Fyn ....

Pylonerne set nede fra bussen ...

 
Sprogø i modlys .....

Annelise havde inviteret mig en tur i hendes badeanstalt... Her er så badebroen, noget længere end min hjemme i Svendborg ... Jeg havde glemt mine badesandaler, men efter en tur i vandet, mærkede jeg ikke temperaturen på fliserne med mine bare fødder ...

Annelises badeforhold. Sauna i bygningen til venstre, med udkik til Storebælt og med stjerneloft. Efter vi havde været i vandet gik vi i sauna. det må jeg indrømme var rigtig godt...

Så fik jeg indviet Storebælt. Til højre for flagstangen på badebroen ses Storebæltsbroens pyloner med lys på.Efter at have kørt Annelise hjem, går turen hjemover....

Mine beskedne indkøb. Et mønster jeg havde planlagt at købe, ligeledes de 3 trådruller i Egyptisk bomuld, der ikke skulle fnuller, den ene rulle er til at quilte giraftæppet. Så var der nogle små quiltenåle, en fin blondelynlås, 3½ x 3½ pap firkanter til Frida projektet og endelig 2 balijulestoffer i en lidt lys grøn farve ...
Det var en hyggelig tur, men jeg tager ikke derover igen. Vi var en busfuld af quinder og først ved køb over 1000 kr pr. person, gav de 10% rabat. Flere steder ydes der 20 og 25 % rabat, så det var der skuffelse over... Nu skal jeg jo ikke brokke mig over prisen, for hun forærede mig mønstret....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar