mandag den 15. oktober 2012

Kursus & familiebesøg ....

Så var det lige tid til et kursus hos Morten. Jane underviser i 3 D et kursus jeg har set frem til ... Det er planen at jeg vil lave et vægtæppe magen til dette her ...

Her har vi Jane Johansen og hun residerer i Hvidovre til hverdag, men indimellem når manden Rene kan holde fri, tager de en uges tid til Odense og Jane underviser hos Morten. Jane er en rigtig god underviser. God til at forklare, meget opmærksom og et varmt menneske ...

Her venter Jane lige på ro, så kan kurset begynde .....

2 af mine rigtig gode syveninder Stine og Birthe ... Vi havde vores egen Pfaff række, de andre var Berninapiger  ...... Ja ja men de var nu søde også :-)  ....

Ja her skal vist ikke siges så meget ... Smukt er det ....

Så er der gang i skærebordet ... Birthe, Stine og Inge Merete ....

Her viser Jane hvor vigtigt det er at holde styr på strimlerne og meget vigtigt at tage dem i den rigtige rækkefølge ....

Så nåede Stine så langt, strimlerne er syet rigtigt sammen... Det kan man ikke sige Birthes var, men igen var Jane super og Birthe kunne komme igang igen og pille op arbejdet kunne vente ...

Holdet i 3 D, en lille exclusiv flok ....

Så skal vi lige lære at få lagt stofferne i den rigtige rækkefølge igen og igen på en rigtig fin og forstående måde ...

Stines mesterværk ....

Så lytter vi igen og håber på det hænger ved ....

Stine med et hundetæppe lavet af Jane. det er lavet af resterne fra de tæpper vi laver ...

Stine, tæppets ejerhund og Rene "vores" altmuligmand laver sjov.......

Jane viser her hvordan vi kan "pynte" på tæpperne med forskellige ting, her er det en kanin ....

Jeg mener det var Merete der havde kage med til kaffen, det var dejligt.. Udover kaffe og the var der frisk økologisk frugt ad libitum .... og ikke mindst en åben butik ...

Sådan kommer mit tæppe til at se ud, bare med brun og orange farve. Havde planer om hvor det skulle hænge ... meeeen der er ikke plads nok, så jeg må finde et andet sted til det ...

Til februar kommer Jane igen til Morten og laver kursus, det er de her roser man blandt andet kan lære at lave... Mener det er fra den 23. til den 26. februar 2013 kurset er ...

Onsdag den 17. oktober 2012 har Jane igen kursus hos Morten. Det er løbbinding på maskine. Det ville jeg gerne have været på, men jeg kan ikke være 2 steder på en gang, så jeg må springe fra ...

Birthe er dybt koncentreret, sømmene skal jo gerne ligge lige over hinanden og vi bruger ikke nåle ....

Inge-Meretes tæppe, her inden hun nåede så langt ....

Janne havde holdt sit i lyse farver og blåmønstret... Håber hun lægger billed af det på Kyndbøls Facebook side. det er jo altid spændende hvad vi får ud af vores farvevalg ....

Det var hvad jeg nåede, ikke så meget, men i morgen kommer Birthe og vi laver lige en maratonsydag imens kurset stadigvæk er frisk i erindring ... Elers må vi ty til Jane, for det har vi fået lov til ...

Vel hjemme igen var jeg kun for en kort bemærkning, da vi var inviteret til den ældste af pigerne til aftensmad .... Stor var min overraskelse da min søster Dorte åbnede døren... De havde været på besøg hele dagen. Redet på heste, jagtet høns, klappet får og leget med kattene og hundene ....

Min søsters mand Antonio og deres datter Hanan... Hanan er glad for Bianca og Bianca kan ikke få nok af Hanan ...

Boarder collien Gizmo 3. og Tinas gamle hest Tøsen... Gizmo kan i timer stå og holde øje med hestene ... Her har Tøsen fået lov at komme ud på græsplænen ... Med alderen har hun fået nogle privilegier ...

I dag har vi været til kaffe og mange kager hos Hest, Ann og Isabella .... Hest er ven af min søn Jacob og vi ses hvergang de er på ferie i Svendborg ... Ved vinduet sidder Philip og så Tina, Hest med Isabella og Ann ...

John med kaffen, Sus Philip og Tina. En rigtig hyggelig eftermiddag ....

Charmetrolden hos sin dejlige far ....

Deres dejlige udsigt fra soveværelset. Vildt at se sin by fra den side... Under taleboblen ligger der en terasse, en terasse som John er helt vild med at få .... Tror det kræver mere end vi lige har på bogen ...

Så skal John lige have nye sko, når vi nu alligevel er i centrum .... Ja han tager ihvertfald ikke det første par han ser .... Hanne var tålmodigheden selv og han endte med at få sko han ikke kunne mærke han havde på ... Alle var nærmest lykkelige, idet manden min havde opgivet på halvvejen ...
I dag er det dagen hvor vi mindes de børn der er i himlen... Klokken 19 tændes der lys og klokken 20 bliver der sendt ballonner op. Her er det hjemme hos Ann og Hest... Ballonnerne er til minde om deres tvillinger Sille og Oliver som de ikke fik lov at beholde ... Det er world wide der bliver gjort disse her ting ....
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar