lørdag den 18. august 2012

Kreative dage ....

Så er der gang i systuen. Birthe vil gerne have lavet en strikketaske. Hun havde imidlertidigt købt det skønne damestof og det skulle vi så lige have til at passe ind i taskemålene ....

 Inden Birthe kom tog John gitteret ned. det har tjent os trofast i 2 år og meget vemodigt at komme af med... Nu er Gaia og Falke så store at de gerne må gå alene op på 1. salen og John vil gerne "forstyrres" på kontoret....
 Birthe er her igang med de store udregninger.... Damerne passer ikke helt ind i taskemålene, så det gælder om at være kreativ ....
 Et" Lone tæppe" havde hun også nået at lave og det fik vi lige limet sammen ude på terassen i det gode vejr ....
 4 stk lommer til strikketasken er nu kreereret ...
 Så blev den ged barberet og Birthe fik en strikketaske .... Den blev bare så smuk, tror næsten jeg skal ha en selv, men så har jeg 3 strikketasker og en er vel nok ....
 Jeg har også nået at være til keramik og der fik jeg malet lidt på min ugle. Den er langt fra færdigmalet, men godt på vej. den skal rakubrændes har jeg tænkt mig ....
 Min trofaste badenymfe, Anne-Mette, brillierede med sit fravær og jeg måtte i vandet alene. Havde dog John med som brandvagt.... Der er så mange brandmænd for tiden ....
 Hjemme igen er der gang i fodrebrættet og ved fuglekuglerne. Der er vild slåskamp, selvom der er nok mad. Det må være mange kuld der besøger os for somme tider har vi omkring 30 skovspurve ...
 Ja det er ikke servicen jeg kan klage over på mit syværelse. John kommer trofast med kaffe, rødvin, vand eller hvad vi nu ønsker. Her kommer han med et dejligt glas rødvin ...
 Mit gudbarn Cindy (Birthes datter) hygger med John i stuen, imens Birthe og jeg må knokle på syværelset ... Her viser Birthe stolt sin strikketaske frem ...
 Ja de to kan hygge, ser TV og sludrer ....
 Cindy på kort visit i min hule ....
 Så fik Birthe også lavet en rem til sin strikketaske ....
 Lidt problemer løber man jo ind i undervejs, men det klarer vi sagtens ...
Nogle hyggelige dage har jeg haft og takker de indvoldverede for dejligt selskab. Godt der er nogen der tager initiativet ....

2 kommentarer:

  1. Fantastisk flot strikketaske! Hvor er I altså flittige!

    Alle brandmænd fra Storebælt må være taget til Svendborg, for vi har ikke haft en eneste de sidste par dage! :-)

    SvarSlet
  2. Synes altså at dine strikketasker er vidunderlige!!!

    SvarSlet