onsdag den 29. august 2012

Rakubrænding, mormordag og syaften ....

Gaia og Falke har ellers sovet på hver deres værelse, men nu sover de på samme værelse og da Sus kom ind for at efter putte dem lå de hånd i hånd og sov .....

Rakubrænding i Strammelse Brugerlaug .....

 Annie med sin fine taske og rakubrænde tøjet .... Klar til at brænde sit lertøj ...
Svend er godt igang med at reducerer sit brændte lertøj ...

Han har lavet en fordybning i nogle sten og foret hullet med savsmuld og aviser. Hans raku er for stort til de baljer vi har med låg. Her lægger han vådt klæde over ...

2 meget fine skåle kom der ud af første brænding ...

 ¨Så skal de lige i vand og køles og vaskes ...
Så har de allerede ændret farve .....

Her er Svend med en flot krukke ...

Svends anden brænding er nu færdig .....

Rakubrænder holdet slapper af inden deres ting skal brændes ....

Det er mine ting der skal rakubrændes ....

Et lille udpluk af det der skal brændes ...

Så kom mine ting i tønden ....

Annie har fået rakubrændt disse 2 skjulere. De skal bruges til jul ....

Så har mit raku det dejligt varmt,  942 grader ....

Det er mine ting der nu er brændt. Jeg er yderst tilfreds ....

Her er noget af det så lidt tættere på ....
 
Det er så hårdt at være børnehavebarn, så Gaia tog lige en halv time på sofaen. Noah og falke nød imens det gode vejr vi har haft på vores mormordag ....
 
 Sidst på eftermiddagen kom Birthe, hun ville gerne sy sin Londontaske færdig ..... Her er hun godt på vej med at sy hankene på ......

Så er tasken snart færdig, der mangler dog foer og den øverste kant. den er blevet meget flot ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar