onsdag den 25. juli 2012

Maratonsydag i varmen .....

Jeg har gang i en bordløber til min ældste datter og nu er jeg da snart færdig, langt om længe... Canada tæpperne har taget meget af min tid, så nu er der tid til at pleje familien ...


 Denne poncho er strikket, eller var strikket færdig, men nu er den trevlet op og jeg er påbegyndt en i et nyt mønster.... Her er jeg næsten færdig med optrevlingen ....
Birthe som er mor til mit gudbarn Cindy, havde investeret i en ny Pfaff creative sensation + en Pfaff ovrlocker. Nu vil hun også begynde at sy patchwork. Hun har indkøbt alt til processen, men skulle lige have lidt starthjælp....     Inden Birthe kom med rundstykker, nåede John og jeg lige at få limet et tæppe til min venindes søn ....

 
Det er dejligt med hjælpen fra John, han er meget pertentelig ....

 Så er Birthe kommet igang. Hun har lovet den næstældste datter Charlotte, 6 dækservietter, så nu skal hun lige have noget vejledning i teknikken at skære og udnytte stofferne ....

 
Denne her havde Birthe lavet hjemmefra, men hun var ikke helt tilfreds.

Der var så varmt på syværelset, så John inviterede os på terassen til et køligt glas hvidvin .....
Efter aftensmaden fik vi leveret et par flasker vin, som vi kunne hygge med under syningen ..... Det har været en super hyggelig sydag, hvor Birthe havde taget alt maden med og det var lutter lækkerier .... Tak Birthe, du er en skat, det har været en dejlig dag og aften ....



Mary Ann Olsen har sendt mig disse stoffer. Jeg faldt pladask for liljekonvallerne i midten og de 2 andre "fulgte" ligesom bare med ... næsten ... Liljekonvaller havde jeg i min brudebuket, jeg har altid været meget glad for den lille blomst ....


 En gave fra Mary Ann, hun er nu så sød. Har før købt af hende bla en Ottlite lampe .....
Endnu en lille gave fra Mary Ann, en sølvblyant ....



 Jeg har skåret 11½ cm af hvert af disse over 20 stykker stof fra Qatar ....
Jeg har nemlig lavet et rigtig kludetæppe, af stofferne, min datter havde med hjem til mig fra Qatar. Toppen måler 160 x 160 og jeg vil forlænge det med 3 rækker mere, så målet bliver ca. 160 x 195 ..... Det er de samme stoffer og mønster på for og bagside .....


Her er lidt mere end de 78 stykker der skal sys sammen til 6 strimler á 13 stykker stof ....

Men i morgen sætter jeg mig ude på terassen og quilter det blå tæppe. Når det er færdigt vil jeg begynde på endnu et i sort/hvide farver, i samme mønster, det er til en kombineret gave/jubilæum til en god ven ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar