lørdag den 28. juli 2012

Familiehygge og kreativiteter på syværelset ....

Birthe kom lige et smut forbi og så indtog vi syværelset og havde en hyggelig eftermiddag...
Her har hun syet sit sytøj fast til sine shorts .....

Birthe var ikke mere end lige kørt, så kom Hende Hende, Sus, Philip, Falke og Gaia..... På loppemarked fandt vi dette kaffestel, som var sjovest at pakke ud og så lå det ellers på plænen indtil Falke opdagede det ...

Ja så kan man jo godt lege lidt med det, men så sjovt var det nu heller ikke ....

 Næh .... gyngen det ved man hvad er, men det er nu også sjovt når man selv kan få gyngen i svingninger ....
 John kom med vand til kaffestellet, så steg interessen betydeligt ....
 Falke havde mange historier at fortælle imens han gyngede på rebstigen... "man må ikke gå ind igennem hækken til naboen, kun når bolden ryger igennem hækken" .... Han kan tydeligt huske at Noah var boldhenter, da de var på ferie her ....
 Da de kom uventet, stod menuen på pizza... John og Philip hentede og Gaia blev så ulykkelig over de kørte uden hende, så Sus måtte lave en overspringshandling med hende ....
Denne seddel lå på vores seng, med kys fra Gaia og hendes navn på, skrevet under kysset ....

 Så veg hun heller ikke fra Johns side resten af aftenen.....
 Vores gæster .... Hende Hende, Falke, Sus, Philip og Gaia bag en pustende John ....
 Ja de havde gang i en sjov leg de 2 ..... det var tydeligt at hun har savnet sin John hun ikke har set siden ferien sluttede i mandags ...
 Hov ... John har guld i tænderne... måske fordi Karius og Baktus har boet der engang .... det var meget interesant at kigge i Johns mund ....
En træt Falke skulle lige have læst plantevejledningen til den flettede pil, jeg fik af nogle gode venner ....

 Så er vi alene igen og jeg kan få tegnet et mønster op. Det er til en sytaske .....
 Vi skal til fødselsdag og jubilæum i næste måned og jeg vil lave et slumretæppe til gave ..... Her er nogle af stofferne. Mønstret har jeg set hos Lone og det er faktisk det 3. tæppe i det mønster. Jeg kan meget godt lide det ...
 Så sidder Birthe her igen, meget koncentreret .....
Så er hun gået igang med at quilte på dækservietterne til Søsser, hendes 2. ældste datter ....

Jeg er også kommet lidt videre med tæppet, resultatet er som forventet.... Jeg er vild med de stoffer ....

Så kom Søsser efter mor og klokken er kun 23.25 men det er slut med at lege ....

 Jeg har så næsten fået syet toppen. Mangler dog 2 sorte og en rød kant på tæppet ....
Et nærbilled af de smukke svampe der er nogle stykker af på tæppet .....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar