lørdag den 21. april 2012

Quiltelaugets 10 års jubilæum ....

Så oprandt dagen hvor jubilæet for Sy´Fyns quiltelaug, skulle afholdes.
Dagen blev brugt på det vi helst vil, nemlig at sy..
Kati havde lavet en opgave til os, vi kunne deltage i og lave... Enten en taske med "bobler, eller bare en siddepude. Jeg valgte den sidste ....

Her er min siddepude. Jeg mangler lige at sy kanten færdig, men det er TV arbejde .....


Kati viser her hvordan vi skal klare os igennem næste trin ....


En af de smågrupper som hygger sig med syning og snak. Ærgerligt at man ikke kan se udsigten, som er ud til Svendborgsund og Tåsinge ....


Frokostpause .....


Bentes tæppe blir beundret, det er syet over pap og er ved at blive håndquiltet ...


Ja smukt er det og i så dejlige farver ....


Forretten var laks ...... til de andre ...


... og en lækker anretning med skinke, feta og salat til mig  ... Maden fik vi fra Svendborgsund .. Hovedretten var oksesteg med kartofler og gulerødder .....


Fest og god stemning var der ved bordet ....




Så den lidt mere alvorlige del af dagen.... Joan og Malene havde sendt stoffer til Malenes tæppe fra Canada. Da stofferne er lidt løse i det, har jeg valgt at stryge noget ultratynd noget bagpå for at stabilisere stoffet og det hjalp, så nu skal der "bare" skæres .... og det blev der ....


Jeg nåede udover min siddepude at sy 200 stykker stoffer sammen 2 og 2 ......


... yderligere 200 stykker stof er her soteret fra og klar til at sy på de ovenstående..... Ville gerne om jeg kunne få købt en ny stingplade til inc inden jeg begynder at sy mere .....

En dejlig sydag og et godt jubilæum er nu fortid og vi ser frem til vi mødes igen på onsdag ....

1 kommentar:

  1. Tillykke med jeres jubilæum! Det ser ud til, I har fejret dagen med manér!

    Hvor er det spændende, dit nye projekt!

    SvarSlet