mandag den 16. september 2013

Siden sidst ....

 Jeg har et stykke tid gerne ville sy Dear Jane blokke, havde købt en brugt bog og fik linealerne af en sød syveninde i fødselsdagsgave ...
Heldig var jeg at Butik Kastanja lavede netop det kursus og Jane Sand underviser og det må siges at hun kan ...
Her er min arbejdsplads, meget rodet ....
 Vi lavede 2 blokke på kursets første dag og fik 2 for hjemme til næste gang om 14 dage ...
Her er det den ene blok ....
..... og her er den anden blok.
Jeg har valgt at lave mit tæppe i røde og hvide farver. De røde er batikfarver ......

 Sidste uges mormordag holdt vi på biblioteket og bagefter gik vi en tur i byen og i dette skønne vejr skulle der is til...
Billedet er taget 15 minutter før Gaia nærmest faldt i springvandet ....
 Oliver var ikke med nede i byen, men havde en kammerat med hjemme og hyggede med ham og John.

Her har John vækket Oliver torsdag morgen, lidt "hårdhændet", men jeg tror de hygger begge to, med det der nærmest er ritualer ...
 Anne-Mette og jeg har været på stofindkøb. En pige i Nyborg havde billige stoffer og vi måtte lige forsyne os lidt .....
 Mine indkøb ..... Det blomstrede i venstre hjørne er bagsidestof til min kalajdeskop, der er lavet af det stof ... Så er der lidt med heste og noget lækkert fløjl ....
 Hanne og jeg har haft en af vores desværre for sjældne sydage....
Hanne er ved at lave et knætæppe i dette mønster ...
 
 Så fik John lige en god information...
Champagne er sundt og godt for helbredet og det måtte jo fejres ...
 Falke har været her fra børnehave og ville gerne sy videre på sin toilettaske ... I dag fik han syet katte og sit navn på stoffet ....
 Dette er en hylde i køkkenet. Øverst til højre står vores spiralmaskine og det i en plasticpose, ikke kønt i et nyt køkken ....
 Vupti havde fru Olsen lige kreeret en hætte til den og det med røde Le Creuset gryder på, ligesom dem vi bruger. Den er jeg rigtig godt tilfreds med ....
 Det kan være vanskeligt at øse spiral squash op, de kan blive meget lange ...
 Hanne havde lidt "problemer" med gulerødderne, der også havde fået spiralfacon ...
 John prøver også at finde en ende på squashen ...
 Lækker stenalderkost ....
Forloren hare med spuash, gulerødder, blomkålsris, peberfrugt og auberginer der er bagt og de smager som slik, kan anbefales ...
 Hanne leger med maden ....
 Falke skal ikke stå tilbage for hvad Hanne gør ....
 Udover hætten til spiralmaskinen, fik jeg syet denne her hagesmæk til Maria ....
Det var Hanne der fandt girafmønstret i et gammelt patchwork blad ...
 En hagesmæk er næppe nok, så jeg lavede også denne her ...
 En jule en blev det også til .... Nu skal de lige se om de vil og kan bruge dem til Maria og kan de det, skal jeg lave nogle flere ....

Denne her skulle jeg også lige prøve at lave.
Den slags blok kunne jeg godt finde at bruge til et tæppe.
Ligesom Hannes, med en ensfarvet og en mønstret ...
 
Sidste nye billede af farmors prinsesse Maria og far Jacob.
Hun bliver så hurtigt stor ...
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar