søndag den 8. september 2013

Kursus med Jane hos Morten Kyndbøl ....

 Jeg er i den heldige situation at være tilmeldt kursus hos Morten Kyndbøl i Odense, hvor Jane er underviser.
Dagens program var "Kuglen" som Jane havde lavet nogle stykker af, bland andet denne her oven over ....
 
 Her sidder nogle af kursisterne og tegner blokkene op på rivevlies ...
 Jane ser til at Birte har forstået det rigtigt. Det er en smaddersvær men også en "sjov" patchwork at lave ... Jane er en meget nærværende og dygtig underviser, der gør at det er dejligt med de udfordringer vi fik i weekenden ...
 Jonna kom med 4 roulader, nok lige i overkanten vil jeg mene, men så var der jo også til søndagen ....
 Janes dejlige mand René, testede lige om hans nye iPad kunne klare en stor klat flødeskum ....
 Knapt 6 timers arbejde hænger her på min designervæg ..... 1/16 del af "Kuglen" ....
 Stine er fuld af fis, hun havde også syet hele natten og var færdig med 1/8 af "Kuglen" ....
 Stine og Birthe .....
 Der blev syet meget baglæns, her er det Birthe der er i gang med opsprætteren ...
 Jane i gang med at forklare hvordan vi syr "Kuglen" sammen. Stine lytter med. Det er Stines "Kugle" der ligger på bordet ...
 Der blev i dag søndag også syet andet en "Kuglen". De her 2 katte er da ikke til at stå for ...
 Jane med Stines "Kugle", ja 1/8 del af den ....
 Et tæppe blev også syet færdigt om søndagen ...
 Helles flotte kalajdeskop begynder at tage form. Det skulle nok være fotograferet fra den anden side ...
 Labyrinten "lokkede" jeg Jane til at komme og undervise i. Den glæder jeg mig meget til også at prøve ...
Jeg er vild med at prøve nye teknikker ....
 Weekendens arbejde, det ser ikke ud af meget, men det er det ....
Ups Jonna .... Dig og Birthe har flere FQ liggende i småstykker på gulvet ...

En skøn weekend er gået. Dejlige kursister og en skøn skøn underviser, som jeg er taknemmelig for at blive undervist af ...

Tak Jane (og René) for jeres arrangement udi at lærer os "Kuglens" hemmelighed ...

2 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå, dy synes det kursus er spændende. Der havde jeg gerne deltaget!
    Det bliver spændende at se din kugle færdig.

    SvarSlet
  2. Hold da op I får da lært en masse - sikke mange kurser I deltager i. Det ser ud til at dit tæppe bliver superflot - glæder mig til at se det færdigt.
    knus Lisbet

    SvarSlet