fredag den 29. juni 2012

Paris - Dag 1

Så blev det tiden for den længe ventet og lovet tur til Paris.
John har i nogle år talt om at jeg skulle opleve Paris og på en måde jeg aldrig vil glemme....

Ja jeg glemmer ikke at vi skulle op klokken 03.30, for at tage bussen fra Svendborg mod Nyborg klokken 05.25.... Her er vi så ankommet til Kastrup Lufthavn og får os lidt morgenmad.....

I flyet fra Air France fik vi en meget let anretning, hvis det kan kaldes det. Posen indeholdt 20 gram kiks!

Lidt sytøj havde jeg jo tid til, selvom flyveturen kun tog et par timer ....

Charles de Gaulle lufthavnen var meget travl, så vi ventede på et hul i afgangene, så vi kunne krydse startbanen ....

Uden de størrer problemer fandt vi vores gade og vores lille hotel ... Vi havde valgt at bo i Latinerkvarteret ....

Så blev det tid til en frokost. Hvad er mere lækkert end at sidde ved Seine og spise bargette.... I baggrunden sidder en franskmand og spiller guitar.... meget hyggeligt ...

Så rykkede vi lidt længere ud mod Seine og nød turistbådene der sejlede forbi i noget der kunne ligne pendulfart ....

Ja han er en fjollerik ham John, her prikker han Eiffel tårnet i toppen... Han synes faktisk ikke det var så sjovt, det var vist mest mig ....

På blomstermarkedet mødte vi disse to festlige "piger" ...

Vores næsten nabo Notre Dame .....

John på hængelåsbroen og med bagsiden af Notre Dame i baggrunden .....

En af de mere smukke hængelåse, en flot grøn fisk. Man kan købe en hængelås, få graveret eller skrive sit navn på, derefter sætter man den på broens rækværk og smider nøglerne i vandet. Evig kærlighed.... måske ...

Den smalleste gade i Paris, lå som sidegade til vores gade ...

Vores meget lille elevator. Der måtte være 2 personer i, eller 1 person og 2 kufferter og det kunne endda knibe ....

Slut på dag 1 i byernes by..... 14 mere venter ....