lørdag den 30. august 2014

Feriens 5. dag ....

Vi havde valgt at forlade hotellet for at fortsætte ferien lidt længere nordpå. Det ville blive for meget kørsel, hvis vi blev. Så her er John ved at finde spændende ruter på kortet ..
 Alt er pakket og klart til at komme ned i bilen ...
 Første stop, var et sted jeg havde glædet mig til. Men desværre kom vi for tidligt og de havde ikke åbent endnu.
Man kan næppe se det, men der er en dansk version, i en tysk udgave ....

 Så min chance for at få vandbakkelse med sild eller laks røg sig en tur ...
Det var kongen af vandbakkelse vi ville have besøgt, men desværre ......
 Men vi ankom til Goslar, en by vi har glædet os til at besøge ....

 
 Fasadepynt ...

Kunst ...




 Ringen slutter med starten på bondeoprøret
Smuk var kirken, lidt anderledes end andre kirker indeni ...
Udsnit af prædikestolen.
 

Fruen fotograferer ....
 
 Motivet ... Et noget anderledes "kalkmaleri" ...
 Vejret var som alle de andre dage, med os og det blev lige til 5 minutter i solen ...

 Klokken 9 , 12, 15 og 18 udspiller der sig en lille sekvens, fra da Goslar var en mineby ...

 Vægteren ...
 Man kan ikke blive træt af Goslar, der er så mange smukke detaljer ..

 I en boghandel, så vi en bog om myter og overtro ...
Her er det prinsesse Brunhilde der på hest, springer over kløften, imens Bodo styrter i døden ...
 Her er det teufelmauer der bliver rendt på ....

 Inde i en baggård, så vi disse to fine stole ..

 

 
 Amarettos gode navn (og smag) bliver vist misbrugt her ...
 

 

 

 Her har vi fundet ind i en lille hyggelig del af byen ...
 

 Smuk gadedør ...

 Fasadepynt ...
Da vi var blevet mætte af Goslar, tog vi til Gifhorn ... Her trængte vi lige til noget at styrke os på og det smagte lækkert ...
 Gifhorn tror jeg har rekord i kaffebarer og cafeer.
Her var rent og betjeningen var i top ...
 
Vi talte lidt om hvad vi ville nu og fandt ud af at der kun var 6 timers kørsel hjem, det var faktisk det vi helst ville.
Vi var begge så fyldt af gode oplevelser og indtryk, så vi havde ikke brug for mere, men bare at komme hjem ...
 Så uden for byen tog John lige 15 minutters hvile og så var det afsted mod vores dejlige hjem ...
Staub .... Men i den modsatte retning og i ca. 10 km ....

 Hamborg ....
Vi nærmer os ... rent undtagelsesvis, fik hun lov at snakke med under kørslen ... 
Min chauffør ... Ikke en eneste gang sad jeg bag rattet. De godt 1800 kilometer klarede min dejlige mand til UG ...
 

 Mine loppefund i Sankt Andreasberg ...
 Home of Jolanda i Bad Lauderberg, solgte mig disse stoffer ...
Farverne er dog helt håbløst gengivet her.
 Det prikkede måtte jeg bare eje og det mønstrede ville John gerne have ...
 Lidt pynt til mine kreationer....
 Denne lille reol, med fingerbøl, var den jeg fik for småmønterne i Sankt Andreasberg ..

De her 2 synes jeg bare var sjove ...
Tak for at du holdt ud så længe.
 
Det har været en oplevelsesrig og fantastisk dejlig tur og dejligt med enetid med manden min.
Selvom vi begge to ikke mere er på arbejdsmarkedet, har vi travlt med hver vores,
så denne tur var tiltrængt ...

1 kommentar:

  1. Tak fordi vi må læse med om jeres dejlige tur. Glæden lyser ud af hvert ord, og som jeg skrev tidligere, så er jeres fotos fantastiske! Ingen er vist i tvivl om, at I har nydt turen og hinanden!
    Vi ses på tirsdag!
    Knus, Annelise

    SvarSlet