fredag den 11. juli 2014

Højskoleophold ......

Så kom dagen, som Hanne og jeg meget længe havde ventet på .... VI SKAL PÅ HØJSKOLE..
 
Bilen er pakket til bristepunktet ...
En tænksom Hanne ..... Hvad skal jeg mon gå i gang med ...
 


 

 

Karin Østergaard holdt også kurser, her er Hanne og jeg lige oppe og snuse til hvad de laver på det hold ... 
 Et tiltrængt køligt glad rosè vin, sådan sidst på aftenen ....
Hanne, Anne-Grete, May, Elisabeth og vores dejlige lærerinde Gitte ...
Ja, det er en international højskole, men piktogrammerne her er vist ikke til at misforstå ... 
 X-Blocks linealerne giver mange muligheder ......
 Endnu en mulighed ...
 ... og så den 3. mulighed .... Det hele endte med en helt fjerde mønstersammensætning, men derom senere ...
 Aftenstemning fra sylokalet ....
 UPS der røg sikringen .....
 Helles 2 flotte kreationer ...
 Mit første forsøg på en kube ....
Knib øjnene sammen, så kan det næsten fornemmes ....
Den netop indviede Odinsbro ..
 
 
 
 Turen gik til Johannes Larsen museet i Kerteminde... Der er en stor udstilling om Fritz Syberg som vi skulle ind og se... Her er det dog kaffen i haven vi lige skulle ha ....
 Denne ombyggede mølle var til salg for knapt 4.000.000 kr.
Hanne og jeg havde mange dejlige planer/drømme om anvendelse af denne fine og anderledes bygning, som lå lige foran museet ... ...
 Hanne falder godt ind i museets interiør ...
 Landskabsfotograf Astrid Kruse Jensen udstillede nogle skønne fotografier ...
 Et rabarber træ ...
 Mit forsøg på kalajdeskop... Resultatet blev ikke som jeg ville, heldigvis har jeg mere af det smukke stof, så en lille dug til teltvognen kan der nå at blive ... Men stoffet er ikke spildt, der skal bare andre farver ind i også ..
 Hanne og May med Mays smukke tæppe ...
 Ja, forbindelserne til Japan er ikke til at tage fejl af ...
 May har også lavet det lilla tæppe på væggen bag hende ...
 Jeg er vild med Hannes solnedgang, set gennem et vindue ...
Gitte vores dejlige og søde lærerinde ...
Spekulationer .....
 Elna (83 år) er mester for dette tæppe... Det ser sort/hvidt ud, men er i grønne farver ...
 Karin foran sin quilt ....
 Anne-Grete havde de mest skønne stoffer, som blev til denne quilt ...
 Her er det Birgitte der fabrikeret stjerne i stor stil ... 150 af slagsen skal bruges til 3 tæpper...
 Vibeke har gjort disse 2 smukke "Dinner for two" + den lille blå skål ...
 Lissi foran sin kreation ....
 Den "altid" frække Anita foran sin smukke X Blocks og med kalajdeskobet til højre inde bagved ....
 Hanne med nogle af sine ting på væggen bag....
Det længst til venstre højre er dog et tæppe jeg har lavet af rester ...
 Evaluering .....
Helle har travlt, hankene skal lige sys fast i den færdige taske  ...
 
 
 
 
 Festmiddagen i teltet i haven ... Her sad vi og spiste hver dag, dog med undtagelse af morgenmaden ...
 Niller som er husets altmuligmand... Mangler der noget fikser Niller det ...
 
 May havde lært at lave "tagrende", da hun gik på kostskole, så her demonstrerer hun lige ....
 
 Knoglesangen bliver sunget for fuld hals ...


 Vores dejlige kok .....
 Så sidder vi udenfor og hygger, her på vores sidste aften i denne omgang ...
 Daglige gæster ....
 Svært at se, men de har solen skinnende lige på maven ..
 Et under de holder endnu, Hanne mente de skulle foreviges, for klip klapperne holder ikke til næste år ...
 

 Så må vi rykke indendørs og billedet her er taget lige efter Lissi har vist sine lårklaskere ... Til stor morskab for alle vi andre ....
Hanne, Helle og Anita er ved at falde sammen af grin....
Det har været en rigtig god sidste aften på et helt igennem godt højskoleophold ...

 
Fuldmånen var stået op, da vi gik i seng ...
 
Mit første højskoleophold har været en succes.....
Det bliver skønt at jeg til næste år kan komme på "det plejer vi" holdet....
Tak piger for en fantastisk uge ...
Vi ses i uge 28 i 2015....

2 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig til at høre - og se - mere om dit fantastiske højskoleophold! Det ser jo fantastisk ud.
    Elna, som jo er med i Danehofquilterne, er en fantastisk dygtig dame. Hun har lavet de mest fantastiske projekter gennem årene - og hun bliver bare ved! Alderen har ingen begrænsninger!

    SvarSlet
  2. Det ser godt nok ret vildt ud. Sikke en masse du fik lavet. Det er da vist et ophold, der er alle pengene værd.
    Knus

    SvarSlet