onsdag den 29. maj 2013

Kreativiteter og Køkken ....

Det er ikke meget tid jeg har på mit syværelse lige for tiden. Ikke fordi jeg render så meget i vejen i det der engang var køkken, men madlavningen tager nu noget længere tid. Jeg klager ikke, jeg nyder det hele, det er en god proces vi er i og lærer hele tiden noget nyt ..... Jeg har dog nået at lave denne her store toilettaske som er 36 cm lang og 26 cm høj .....

Imens jeg laver mad hjælper Birthe John i køkkenet med at banke gamle fliser ned .....

Så er John igang med at male vand på tapetet, det tapet der er malet med plasticmaling, ingen let opgave kan jeg oplyse om. Jeg havde fjernet tapetet i stå højde og John tog det der skulle bruges stige til ....

Sådanne nogle mursten dukkede der frem da John hamrede fliserne af ...

Så har vi besøg af elektrikeren. Det røde apparat ved den blå dør sender en rød lysstråle ud og den skærer elektrikeren så efter, meget smart ....

Elektrikeren indendøre og mureren og John udenfor, holder vist møde ...

Så er elektrikeren igang og der er dækket godt af og også ind til stuen ...

Smart apparat han har ham elektrikeren, så er ledningerne eller rørene lige til at lægge ind i væggen ...

Så er det murerens tur. Han dækker alle flisehullerne og de revner der er kommet ledninger og rør i ....

Så er køkkenet omtrent fyldt op ....

Nyt hul til emhætten skal nu laves med dette fine bor ...

UPS ..... Det var tæt på. det er et vandrør der ligger til højre og skjult ved siden af ligger der elledninger ....

Så kan vi se over til Annie og Poul ....

Vores nye emhætteaftræk. Godt vi har nogle Flensborgsten liggende, så vi kan få ordnet det gamle emhættehul ....

Jeg har pakket 2 store flyttekasser med nips og resten er pakket ind i plast.... Godt vi kun har små 1000 bøger i stuen. De skal støvsuges hver og en, men så ser vi jo også hvad vi har ....

Så er væggene gjort malerklar. De skal dog lige tørrer nogen tid inden, så engang i næste uge bliver de malet ....

Tømren har gjort klar til at kunne sætte gipsplader på loftet .... Elektrikeren har også gjort klar til loftlamperne.... Lamperne er købt og afleveret og købt igen, dog et andet sted, hvor vi kunne spare knapt 100 kr pr lampe ....

"Edderkoppen" her brugte tømren til at holde gipspladen på plads ...

Jeg har i dag haft lidt tid på syværelset og har syet et dynebetræk til Jacob og Divinas baby, der forventes født den 10. juli 2013 .....

Her et nærbilled. Jeg har lavet tittekanter på også .... Pudebetrækket har jeg ikke lavet endnu. Ville godt lave noget med navn på eller lignende ....

 På vores maratonsydag er Birthe blevet færdig med at klippe cirkler til cowboybuksetæppet og har syet dem sammen i 16 styk blokke og nu er hun igang med at lægge farver på ....

Min ældste datter lokkede mig med på loppemarked tidligere i dag og her fandt jeg disse 13 små hæklede bordskånere til flasker eller glas. Med dem vil jeg prøve at lave noget med Japansk foldeteknik ......


Nåe ja, Birthe og jeg fik da også lige lidt tid til hygge på terassen i aftensolen ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar