torsdag den 9. maj 2013

As times goes by .....

"De Gamle Gimper" det kalder vi os selv. Vi er en lille flok quinder der mødes en gang om måneden til hyggeligt samværd og spisning ... Her er det Elsebeth og Inge med værtinden Kirsten for bordenden og Frits kan lige skimtes i køkkenet bag Kirsten ....

Dorte kigger interesseret på hvad Marna kan med sin mobil. Man skulle tro vi var en flok teenager med al vores mobil legeri ....

Lillian har lagt mobilen, men den var fremme til at tage billeder med ...




 
Fornem menu på sådan en ganske almindelig og dog, hverdag

Hjemme igen var John igang med at samle vores grill. den skal gøre det udfor køkken i den måned vi er uden, da vi nu er kommet igang med nedrivningen ...

Grillen er samlet og nu viser vejrguderne tænder. Thor er på vej lige over os på/i himlen ...

Den fine nye grill bliver rykket ind under det lille tagudhæng, der ellers er forbeholdt vores kærlighedsbænk og fuglene ...

Sus der ellers var på vej hjem, nåede det ikke inden regnen og blev og hjalp med at få parasollen sat op og forankret i væggen .... Ja jeg skulle jo tage billeder, så jeg måtte pænt blive inde i havestuen, så cameraet ikke blev vådt ...

Så var det af med tøjet og en tur ud i regnen i regnbad. Det var sjovt ....

Lidt "farligt" var det også og så var det om at komme i ly indendøre ....
Jeg har været til maratonsydag hos Birthe på Langeland. Vi havde stort mandefald, da Kirsten skulle opereres for brok og Annelise ligger i stort flytterod, dog uden et sted at flytte hen ..... Men vi andre 4 hyggede os og blev opvartet af Cindy .... Fik dog slet ikke taget billeder den dag .... øv øv ..
 

Jeg har også nået at være i Aulby til Quiltefestival, sammen med Anne-Mette. Jeg har aldrig oplevet så mange mennesker der og vi var der ikke så længe. Det var ikke så godt som de forrige år synes jeg .... Istedet besluttede vi at tage til Kunstgården i Skovby og se Eva Johansens pragtfulde quilts ....

Hun er en sand mester, det er så smukt alt det hun laver. Jeg tror ikke jeg kan blive træt af at se på hendes tæpper ..

Anne-Mette forelskede sig straks i denne kamæleon. Men adskellige kroner skilte deres veje, han var ellers meget sød ....

Hjemme igen havde John travlt med at pille køkkenet fra hinanden. han havde dog tid til at lave os en kop kaffe  ...

Mine indkøb er meget beskedne. Hos Bøgelund havde jeg bestilt fyld til grydelapper og grill handsker og det havde Bente taget med til Aulby...

Mit barnebarn Maria som kommer til verden i juli, skal have et tæppe og disse sutter skal nok være en del af det ...

Ved ikke lige om disse bobler kan bruges til et projekt jeg har i støbeskeen ...

Balistof med pandaer og så en halv meter til 25 kr., det måtte jeg have med hjem fra Jette Sørup ...

2 meter 100 kr. Ja det var ikke til at stå for... Farverne er elendigt gengivet men de skal nok ende som puder, eller måske en flagranke .... ja hvem ved ..

Mit vilde indkøb i Skovby ....

Vandt forresten disse ting i tombolaen i Aulby..... 3 små juletræer, et pudestykke med svaner og en bamsenøglering.... Armbåndet og øreringene vandt Anne-Mette men hun ville ikke have dem. Så fik hun de paint stick jeg vandt så bytte bytte købmand ....

Hjemme har jeg tømt mine plastkasser og kommet stofferne i poser. Jeg skal bruge kasserne til køkkenting. Imens vi river køkken ned og bygger et nyt op, skal vi have køkken i havestuen og der kan godt være edderkopper og fluer og det vil jeg gerne undgå i maden... Måske må jeg tage til IKEA og hente nogle flere ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar