tirsdag den 11. december 2012

Ændret planer og førjulegave ...

Tirsdag skulle John til Amnestymøder i København. Mine planer i den anledning var at lukke mig inde på syværelset og bare sy og sy.... men men men
Johns møde blev aflyst og børn og børnebørn kom hele dagen, så jeg fik overhovedet ikke syet, men jeg havde en super skøn dag med min elskede familie ....


 
Mandag havde vi planlagt at tage hul på julegaveindkøbene. Vi køber også det fleste af gaverne fra Jacob (hvilket vi meget gerne vil) han har jo butikken og kan ikke lige komme ud og handle. Vi fik købt de fleste af dem vi ville og kunne også få det vi havde planlagt og i en af vores lokale legetøjsbutikker, fik vi "pruttet" prisen 200 kr ned på en af gaverne ... John havde planer om at jeg skulle have en iPhone 5 i julegave, men ups nu har jeg den sørme.... Før julegaver er jo ikke af vejen ... og jeg har plaget meget meget længe .....

Hen på eftermiddagen kom Hanne, her viser hun et slumretæppe hun er ved at lave til sin søster....

Slumretæppet tæt på......

Jeg rodede lidt rundt med forskellige ting, men nåede da at sy denne engle, der skal bruges på en juledækserviet....

Hanne gav mig dette smukke stykke balistof. Hun havde ikke fået det brugt til sin mands nye tæppe og ville ikke ha det liggende .... lucky me .
Rundt i stuen står nisser i hobetal
                                                       Kaffen nydes som den nu skal
                                                      Opvartningen fra John er både her og der
                                                      også udenfor når det sner
                                                      I Mettes hule vi hygger og ler
                                                      men hov hvad er det nu der sker
                                                     Aftenen alt for hurtigt er gået
                                                     vi slet slet ikke nok har nået
                                                      Dejligt at vi i næste uge
                                                      timer igen sammen skal bruge.
 
Dejlig lille mail fra Hanne med et lille digt ....
 
 
Sus kom fra skole og skulle lige hygge lidt. Hun havde lækre blåbærkager med fra Wendorf, uhm hvor de smagte ... Billedet er taget med min iPhone ...

Da Sus var taget afsted hentede jeg Noah i skolen, Oliver kom senere og han kunne ikke stå for Johns sne"bjerg" ....

der skulle laves hule ....

og så var det bare om at komme ned på maven og ind i hulen ....

 

Efter legen udenfor var det tid til hygge i syværelset. Oliver syr over pap og Noah tegner mønster op på vlisofix ....
Vi blev dog afbrudt af forældrene der kom og lavede mad til os. En rigtig hyggelig dag er nu slut og jeg skal til at pakke til morgendagens maratonsyning og juleafslutning i Stofgåsen ...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar