fredag den 28. december 2012

Det var den jul .....



Jeg har fået nogle dejlige julegaver. Ingen ting at bytte og det gjaldt også for John, det er dejligt at få gaver der er omtanke bag ....

Jeg fik 3 middagstallerkner fra Royal Copenhagen ...
 
En kedelig udvikling, ærgerligt at de ikke mere males i Danmark, men det bliver de jo ikke mindre smukke af ...

Mit smykkesæt, der har tilhørt min afdøde veninde Monna. Jeg er så glad for at ha fået det i julegave ... Lucky me ...
 

Gu´barnet og mor Birthe har givet mig denne lækre linial og en masse clips til når jeg skal sy i hånden.... Linialen er magen til den jeg har i forvejen, men den er omtrent 25 år og mange streger og tal kan ikke længre ses, de er slidt af, så gaven her er så kærkommen ...

En lun natdragt fra manden min. Når frosten rigtig sætter ind, kan der være næsten frost i soveværelset, så er det lækkert med noget andet end en lille (ja nu er det jo ikke så lille i min str.) silke sag. Jeg fik også en lækker sort top ...

En dejlig taske til mine trykfødder, så er de samlet på et sted og jeg kommer ikke ud uden af de er med alle sammen. Min gode veninde Gitte har lavet ekstra lommer til den, så alle trykfødderne kan være i .....

Min lækre creme, den kan tage tørhedden fra mine hænder når jeg har leget med ler. Den er jeg meget meget glad for ...



Et smykkestativ, særlig godt til ørenringe ....

Julefrokost

2. juledag er der julefrokost på matriklen, den ligger fast, meget fast. John er i diverse butikker for at købe specialøl og vi nyder meget ølsmagningen til frokosten. Jeg holder mig til Tuborgs juleøl, det er min favorit .. ellers var der vist 28 forskellige slags øl og 10 snapse af forskellige mærker, her er det Linje Akvavit der er min favorit ... Resterne bliver serveret til påskefrokosten ...

Så er alle bænket omkring bordet, 13 mand høj, vi havde ikke dækket op til en ekstra, vi er ikke overtroiske i familien ...

Lige en pause i spiseriet, desserten venter til lidt senere... Dog trækker det ikke voldsomt ud, da de små skal hjem og sove ...

Miv (Mia) og Noah har indtaget sofaen. Miv er Noahs barnepige og huspasser når familien er ude og føjte ...

Tina og Falke skulle lige have lidt is, de kunne ikke helt vente ...
Med mange sko i entreen kan det godt være lidt svært at finde de rigtige ...
 

Jacob og Divina som skal være forældre til sommer .....

Nåååå Rikwin tager lige en lur. Han har sikkert været på arbejde hele natten, så det er ham vel undt ....

Så er Jacob igang med spisningen igen, utroligt at han ikke bliver tyk. Hans mad består af meget fløde og smør ...

Miv havde lige fat i Johns camera og sad og legede lidt med indstillingerne ... Her er det Falke hos Divina ...



Her Gaia og John, der spiller Cirkeline på Philips Ipad

Så skal de små hjem, trætte ovenpå en hel dag med mange indtryk og oplevelser.

Vores hall er ikke så stor, den går nok under betegnelsen gang ....

En lille nisse kigger lidt skræmt frem bag en sofapude .... Er der fri bane nu ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar