lørdag den 24. november 2012

Sygepasser, badedag og Bazar i Askelæ ...

Gaia skulle til læge og indtil hun kunne komme til var hun hos os. Her har hun fået sin første synål med tråd i og hun har også fundet ud af at den er spids i den ene ende ....

Hun har også fået en opsprætter og lært hvordan den bruges, det kræver stor koncentration ...

Så blev kanterne på juletræstæppet til Jacob og Divina færdigt og klar til aflevering ....

Playmobil er et godt legetøj, der leges så mange lege med det. Her er det far, mor og mange børn og heste ...

Så blev min London taske også færdig. Den er jeg vældig godt tilfreds med. Vil gerne igang med den i et nummer mindre også og denne gang i Paris stoffer ....

Jeg fik en SMS fra Oliver om han og moderen skulle køre mig til mit morgenbad og her er en frysende Oliver med ude på badebroen ....

Det er så skønt at bade, crawl er nok der hvor jeg bruger mig mest, men holde varmen er umulig. Jeg er heller ikke i mere end 3 - 4 minutter nu hvor det er så koldt ...

Oliver holder badekåben, så jeg hurtigt kan komme i noget der er lunere end vandet ....

Han er altså mormors guldklump. En så kærlig dreng skal man lede længe efter ...

Mormors guldklump ....

Her går vi og aftaler at på mandag vil han godt med ud og svømme, eller ihvertfald at tage en dukkert ....

Til keramik har jeg lavet denne lille flodhest. Den blev John så glad for at han straks satte den på sit natbord, så den ikke emigrerede ....

Sus kom for at lave hårbånd til bazaren i Gaias børnehave Askelæ. Her er hun igang med fremstillingen, de bliver lavet af kasserede buksestrømper ...

Jeg lavede små kosmetikpunge eller børnetoilettasker ...

Min ældste datter Tina havde taget en af hestene med til bazaren, så kunne de små ride en tur ...

Her er John blevet hestepasser. Der var dukketeater og alle børnene var inde og se det ....

Oliver stod i boden med dåsekast. Her er han igen igen ved at stille dåserne op ...

Legepladsen er omdannet til pandekagebagebod, flødebollekastemaskine, fiskedam og popkornareal .....

Gaia, Tina, Noah og Rikwin sidder og får lidt mad.... Jeg tror alle forældre har haft enten mad eller kage med, som vi så kan købe ....

Noah har rullet et flot lys i bivoks ...

Buffeten i køkkenet ...

Plet i jule outfit .... Ganske tilfreds, da der var masser af hø, så der var ingen fare for han tog på sightseeing ...

Gaia og moster Tina... De 2 skal nok få gavn af deres fælles interesse .....

Der var hele tiden lang kø ved hesten, det er noget de små kan lide, nok især fordi Plet er så lille ....

Gaia var rigtig i sit es og hjalp med at få ridehjelm af og stigbøjlerne på og ikke mindst med at trække de andre børn rundt sammen med moster ...

Uha jeg har købt lodder til tombolaen og der var så mange spændende præmier .... Men de gule numre jeg havde kom ikke lige .....

En fjollet cirkusprinsesse ....

John og jeg vandt ikke noget, men Sus vandt 2 gange og Rikwin vandt 4 gange og også hovedgevinsten fik han her. Han vandt iøvrigt også en pladeindspilling i et musikstudio ... Så ved vi vist hvad julegaverne er i år ....

Sus stod for loppemarkedet og derinde fandt John et billed af stejlepladsen i Snekkersten ... Jeg fandt dette broderi, jeg tænkte jeg kunne bruge sammen med noget patchwork ....

Da vi så vendte billedet om, viste det sig det var et af Johns forældres billeder og da jeg åbnede op for broderiet, var det et fra Johns forældre også .... Vi har da Johns far døde givet det børn og børnebørn ikke ville have, til Askelæs bazar, men det er faktisk et par år siden... Men vi købte tingene med hjem. ......

Sådan en 12 lå der inde i broderimappen ....

Jeg købte nogle metalbiler. Min plan er at lime magneter på taget af dem hvor det er muligt, og Falke kan bruge dem til sin Brio kran der har magnet på, resten er bare til at lege med

Sådan et spil kan man da altid bruge. Spiller ofte med Noah ....

4 kommentarer:

  1. Jeg kan godt lide, at I køber jeres egne gaver tilbage :) den var god. Er sikker på du nemt kan finde på noget til det broderi. Ellers har jeg en ide :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi må siges at støtte en god sag ... Jo jeg kan nok finde på noget at bruge broderiet til, sådan lige pludselig, men gode ideer modtages med glæde ...

      Slet
  2. Det har da vist været en kanon dejlig dag, ser det ud til!
    Tror du, du får Oliver med i vandet? Sejt, hvis han gør!
    Knus Annelise

    SvarSlet
    Svar
    1. Annelise, hans mor Tina har faktisk også kraftigt overvejet en tur i bølgen blå i morgen mandag :-) ......

      Slet