fredag den 12. oktober 2012

結婚式 eller ウエディング

Så er det snart nu, eller var snart nu.... Thomas (Johns søn) og Midori skal giftes... Der har været mange forberedelser, blandt andet disse smukke mundservietter som min gode veninde Birthe har broderet på sin symaskne ...

Sådan ser vores stuebord ud til hverdag, med undtagelsen af de 2 elektriske pærer der ligger og flyder ...

.... og vupti sådan ser det ud når vi skal holde et lille intimt bryllup hjemme ...

De unge havde valgt at blive gift på Københavns rådhus, så vi tog toget mod hovedstaden... og sådan ser vores bord ud når vi rejser med DSB ...

Lige om lidt åbner Tivoli med Halloween og der var smukt pyntet op udenfor ...

Den gamle Scala bygning er nu blevet til en  Potemkin kulisse ...

Så er vi kommet så langt, nu med Rådhuset i baggrunden, det som skal danne rammen om vielsen i morgen ...

Jeg tror sørme jeg har sovet sammen med Bob Dylan, eller i den seng han har sovet i. Mange berømtheder har overnattet på "vores" hotel ....

Det er da en fin udsigt at ha´, når man nu bor midt i København .... Rådhuspladsen ligger lige rundt om hjørnet... Var ellers på shoppingtur til min søsters butik, men hun var ikke hjemme ..

Min fine zoom får lige pludselig hovedindgangen til rådhuset tæt på ...

Grunden til vi tog over en dag før, var for at møde den Japanske del af familien ... Vi spiste på en Japansk restaurant i Skydebanegade (sidegade til Istedgade). Det her er Johns øl en af de lokale slags .. Restauranten er klart at anbefale. Hyggelig og meget venligt personale ...

Vi valgte alle en menu. Her er det suppen. Jeg spiste den, meeen det var kun for at være flink ...

Midori havde hjemme i Tokyo fået ordnet negle, tommeltotten var meget fin ...

Resten af vores menu (med undtagelse af desserten) fik vi en en lakæske ... Min sushi blev udskiftet med kylling med ingefær... Det smagte så godt det hele, et sted jeg helt klart vil besøge igen ...

Her er det Midoris box med sushi ...

Dessert cheececake og jordbæris. Jeg kunne også havde fået sesam is eller grøn the is ....

Her er vi så samlet med undtagelsen af John som er fotograf ...

Det var en træt japansk familie vi ved 21 tiden tog afsked med... John ville på rådhuspladsen og ha´ en hotter med det hele på Café Fodkold ....

Så er vi kommet på hotellet og nyder en øl og vand og lidt peanuts ....
 
I morgen skal brylluppet så stå, vi er spændte og glæder os meget ....
I morgen er onsdag....Har ikke haft tid før, men det kan ses de følgende dage ...

1 kommentar:

  1. Wauv Mette, det har været en oplevelsesrig dag. Nu må brylluppet jo være overstået, så jeg håber I har haft en helt fantastisk dag sammen med jeres nye familie.
    Mange hilsener

    Pia

    SvarSlet