torsdag den 10. maj 2012

Kreadag på Borgerforeningen, mormordag, torsdagsstrik og iPad

Lene havde arrangeret at vi kunne komme og strikke på Borgerforeningen. der er lyst og venligt og ikke mindst rigtig god plads til os... Denne tirsdag var vi "kun" 7, men flere har allerede nu sagt de tropper op næste tirsdag... det var rigtig hyggeligt og igen blev der grint og fortalt sjove historier ....

Nu kan jeg desværrer ikke helt huske de 2 pigers navne (Grete og Birgit er et bud), men hende længst til venstre har et par hjemmestrikket luffer. Garnet købte hun i den første Bilka der åbnede i Danmark. Nu kan lufferne heller ikke mere... der blir vist sendt en klage til herman Salling ..... Det er Anne-Grethe længst til højre, der sidder med quilterammen...

Et af de mere sjældne billeder ..... Anne-Mette trevler ikke op ......  :-)

Lene måler sit trikketøj, igen strikker hun noget med et flot mønster. Misundelse er en grim ting meeennnn .... lidt grøn er man vel altid, når man ser et smukt arbejde ....

Anne-Grethe er igang med at quilte et tæppe. Hendes første patchwork projekt. Syet på maskine og håndquiltet ....

Hjemmearbejde ....


Jeg er igang med en bordløber til min ældste datter, her er jeg ved at sy de 16 stykker stof sammen der skal danne en af de ialt 3 eller 4 kranse ....

Den første er her næsten færdig. Mangler dog en rød midte .....

MORMORDAG

Gaia har fået nye støvler, de skulle lige prøves af. I hånden har hun en af de mange tulipaner der mistede hovedet den dag .....

Falke løber også sine nye støvler til .... Han har uden alt tvivl en snegl i hånden, hans tro følgesvend ......
Philip og Sus ville lige hjælpe Gaia med at rydde Playmobil op, men de blev vist fanget i nostalgiske lege og var fluks tilbage i barndommen ....



Torsdagshyggestrikkedag .....

Lene (med ryggen til), Bine og Monna .....

Så bliver der nørklet i stuen. en rigtig hyggelig dag. Det er piger der gør livet til et mere spændende sted at være ...






Så fik jeg endelig den iPad, jeg så længe har plaget om..... Har været meget kreativ i mit plageri og til sidst kunne John ikke holde stand ....

... og så måtte jeg jo lige sy en lille taske til den. Der er indlagt plastplader for at minimerer skader når den er med på farten, hvis den skulle få stød  ..... Kom til at bestille en rød læder klap og den er allerede på vej til mig .....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar