lørdag den 25. februar 2012

Keramik og poseflet med pigerne ...

Hver fredag er jeg til keramik og her er sidste keramikdags kreativitet ..



Har haft en dejlig dag med 3 skønne piger.
Her er tid til alvor, pjank og pjat og lidt indlæring......

Carina, Kristina,  Charlotte og jeg skulle prøve at flette strimler sammen til taske eller kurv....


Charlotte var helt benovet over Carinas taske, flettet af gamle aviser, fundet under et gulv. Flotte gulnede aviser, så nu skal jeg ha brækket gulvet op!


Her arbejder vi alle fire konsentreret.....

                     
Sådan skal det gøres forklarer og viser Charlotte det til Kristina .....                                                                                

 Carina hvores uundværlige hjælper ....

Billeder skal tages i den rette vinkel, så eventuelle dobbelthager ikke ses ....

 Endelig lykkedes det for Kristina, koden blev knækket, og hun lavede selv ringen .....
Kristina ville ha et kilo slik med fra byen da John skulle derned........ og det fik hun ......


 1½ kilo slik til Kristina .......
 Vi andre fik lov at smage ......
 To der bare kan det der med fletteriet ....
Min kurv på 32 cm  x 15 cm  og 12 cm høj .....

1 kommentar:

  1. Så er du måske også blevet bidt af taskefletteriet?

    Kurven af de gamle aviser er rigtig flot. Jeg vil gerne lære at lave firkantet bund. Det kan jeg ikke finde ud af, men vil gerne have det i den taske, jeg er i gang med. Måske du kan lære mig det????

    Knus Annelise

    SvarSlet